Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Main Factors for ICT Adoption in the Czech SMES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F14%3A00002119" target="_blank" >RIV/46747885:24310/14:00002119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Main Factors for ICT Adoption in the Czech SMES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter brings outline the findings of a long term survey among thirty small and medium enterprises (SMEs) in the Czech Republic and will describe the im-portant factors related with barriers or adoption of information technology and information systems. This qualitative survey of the examined companies was made by using multiple interviews, monitoring the attitudes of the management to the information and communication technology (ICT), using of ICT as a competitive advantage, using of various types of applications and their impact on the organization?s performance. We can see that managers or owners of SMEs are, however, often afraid of organizational and financial demand of implementation of ICT. From the successfully growing companies we analyzed the importance of establishing: business, information and knowledge strategy. Without articulation of these strategies companies will with difficulty find their way in the current business environment. These three strategies have to be

  • Název v anglickém jazyce

    Main Factors for ICT Adoption in the Czech SMES

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter brings outline the findings of a long term survey among thirty small and medium enterprises (SMEs) in the Czech Republic and will describe the im-portant factors related with barriers or adoption of information technology and information systems. This qualitative survey of the examined companies was made by using multiple interviews, monitoring the attitudes of the management to the information and communication technology (ICT), using of ICT as a competitive advantage, using of various types of applications and their impact on the organization?s performance. We can see that managers or owners of SMEs are, however, often afraid of organizational and financial demand of implementation of ICT. From the successfully growing companies we analyzed the importance of establishing: business, information and knowledge strategy. Without articulation of these strategies companies will with difficulty find their way in the current business environment. These three strategies have to be

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Information systems for Small and medium-Sized enterprises

  • ISBN

    978-3-642-38243-7

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    141-156

  • Počet stran knihy

    420

  • Název nakladatele

    Springer - Verlag

  • Místo vydání

    Berlin

  • Kód UT WoS kapitoly