Business Strategy in Economic Crisis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F14%3A00002123" target="_blank" >RIV/46747885:24310/14:00002123 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Business Strategy in Economic Crisis
Popis výsledku v původním jazyce
Goal of this article is to analyze and identify new innovation strategies contributing to reduction of influence of the economic crisis. These new strategies are demonstrated by three case studies, one case study is about big company - Hilti and the dataare from the literature resource. Two other companies are from the Czech Republic. These case studies are completed by the qualitative survey. This survey was organized by interviews in 10 companies and was oriented to Business Mapping for Resilient Financial Performance, General Information, Critical success factors, Business Mapping (products, processes, their modification and supply chain), Resources, Capabilities, Strategies (Growth strategies, Market penetration, Product and capability development, Market development, Diversification), Business Continuity strategies, Crisis Management; Crisis Adaptation.
Název v anglickém jazyce
Business Strategy in Economic Crisis
Popis výsledku anglicky
Goal of this article is to analyze and identify new innovation strategies contributing to reduction of influence of the economic crisis. These new strategies are demonstrated by three case studies, one case study is about big company - Hilti and the dataare from the literature resource. Two other companies are from the Czech Republic. These case studies are completed by the qualitative survey. This survey was organized by interviews in 10 companies and was oriented to Business Mapping for Resilient Financial Performance, General Information, Critical success factors, Business Mapping (products, processes, their modification and supply chain), Resources, Capabilities, Strategies (Growth strategies, Market penetration, Product and capability development, Market development, Diversification), Business Continuity strategies, Crisis Management; Crisis Adaptation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IDIMT-2014 22nd Interdisciplinary Information Management Talks,
ISBN
978-3-99033-340-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
339-344
Název nakladatele
Trauner Verlag
Místo vydání
Linz
Místo konání akce
Poděbrady
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—