Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Business Strategy in Economic Crisis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F14%3A00002123" target="_blank" >RIV/46747885:24310/14:00002123 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Business Strategy in Economic Crisis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Goal of this article is to analyze and identify new innovation strategies contributing to reduction of influence of the economic crisis. These new strategies are demonstrated by three case studies, one case study is about big company - Hilti and the dataare from the literature resource. Two other companies are from the Czech Republic. These case studies are completed by the qualitative survey. This survey was organized by interviews in 10 companies and was oriented to Business Mapping for Resilient Financial Performance, General Information, Critical success factors, Business Mapping (products, processes, their modification and supply chain), Resources, Capabilities, Strategies (Growth strategies, Market penetration, Product and capability development, Market development, Diversification), Business Continuity strategies, Crisis Management; Crisis Adaptation.

  • Název v anglickém jazyce

    Business Strategy in Economic Crisis

  • Popis výsledku anglicky

    Goal of this article is to analyze and identify new innovation strategies contributing to reduction of influence of the economic crisis. These new strategies are demonstrated by three case studies, one case study is about big company - Hilti and the dataare from the literature resource. Two other companies are from the Czech Republic. These case studies are completed by the qualitative survey. This survey was organized by interviews in 10 companies and was oriented to Business Mapping for Resilient Financial Performance, General Information, Critical success factors, Business Mapping (products, processes, their modification and supply chain), Resources, Capabilities, Strategies (Growth strategies, Market penetration, Product and capability development, Market development, Diversification), Business Continuity strategies, Crisis Management; Crisis Adaptation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IDIMT-2014 22nd Interdisciplinary Information Management Talks,

  • ISBN

    978-3-99033-340-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    339-344

  • Název nakladatele

    Trauner Verlag

  • Místo vydání

    Linz

  • Místo konání akce

    Poděbrady

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku