Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Ontological Approach to Risk Mitigation of Long-Lasting Social Crisis Incidents through Communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F15%3A00001119" target="_blank" >RIV/46747885:24310/15:00001119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Ontological Approach to Risk Mitigation of Long-Lasting Social Crisis Incidents through Communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Managing effectively social crisis incidents, that are triggered by natural or man-made disasters and influence the operation and the availability of the critical infrastructure i.e. electricity, water supply transportation and telecommunications, is a complex task to deal with, due to the presence of multiple domain entities which are involved in such circumstances. An efficient path that can be followed in order to mitigate the risk of potential human and financial losses, caused by a social crisis incident, is the creation of a communication model that can be interpreted by all the involved experts. Ontological models incorporate common glossaries and are suitable tools for achieving effective communication among all Domain Entities. The current paper deals with the creation of an Ontological approach for managing social crisis incidents. The delineated framework includes multiple interdisciplinary Ontological Entities in order to be clearly understood by all the experts who formula

  • Název v anglickém jazyce

    An Ontological Approach to Risk Mitigation of Long-Lasting Social Crisis Incidents through Communication

  • Popis výsledku anglicky

    Managing effectively social crisis incidents, that are triggered by natural or man-made disasters and influence the operation and the availability of the critical infrastructure i.e. electricity, water supply transportation and telecommunications, is a complex task to deal with, due to the presence of multiple domain entities which are involved in such circumstances. An efficient path that can be followed in order to mitigate the risk of potential human and financial losses, caused by a social crisis incident, is the creation of a communication model that can be interpreted by all the involved experts. Ontological models incorporate common glossaries and are suitable tools for achieving effective communication among all Domain Entities. The current paper deals with the creation of an Ontological approach for managing social crisis incidents. The delineated framework includes multiple interdisciplinary Ontological Entities in order to be clearly understood by all the experts who formula

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    23 rd Interdisciplinary Information Management Talks

  • ISBN

    978-3-99033-395-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    31-38

  • Název nakladatele

    Doucek Petr, Chroust Gerhard, Oškrdal Václav

  • Místo vydání

    Linz, Österreich

  • Místo konání akce

    Poděbrady, Czech Republic

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000367513000003