Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Economic Faculties Using DEA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F15%3A00002326" target="_blank" >RIV/46747885:24310/15:00002326 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Economic Faculties Using DEA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article aims to assess the possibility of using Data Envelopment Analysis (DEA) for the evaluation of faculties focused on teaching and research in economic fields. The analysis involved 25 faculties, both public and private. Only research oriented faculties were included into the analysis to ensure homogeneity of the investigated file. In the first part of the research, relevant indicators of inputs and outputs for evaluating teaching efficiency, research efficiency and overall efficiency were searched. The data were obtained from annual reports of faculties and other public sources. In the next part of the research, several DEA models with different inputs and outputs were created. Based on the analyses, the article suggests appropriate models for the evaluation of individual activities and overall efficiency.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Economic Faculties Using DEA

  • Popis výsledku anglicky

    This article aims to assess the possibility of using Data Envelopment Analysis (DEA) for the evaluation of faculties focused on teaching and research in economic fields. The analysis involved 25 faculties, both public and private. Only research oriented faculties were included into the analysis to ensure homogeneity of the investigated file. In the first part of the research, relevant indicators of inputs and outputs for evaluating teaching efficiency, research efficiency and overall efficiency were searched. The data were obtained from annual reports of faculties and other public sources. In the next part of the research, several DEA models with different inputs and outputs were created. Based on the analyses, the article suggests appropriate models for the evaluation of individual activities and overall efficiency.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 33rd International Conference Mathematical Methods in Economics MME 2015

  • ISBN

    978-80-261-0539-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    948-953

  • Název nakladatele

    University of West Bohemia

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Cheb

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000387898900162