Ethical Code as a Tool for Developing Respect for Moral Values
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F15%3A00002385" target="_blank" >RIV/46747885:24310/15:00002385 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ethical Code as a Tool for Developing Respect for Moral Values
Popis výsledku v původním jazyce
This paper discusses the ethical code development at the Faculty of Economics, Technical University of Liberec and presents the ethical code designed by students as a tool for developing respect for moral values. The objective of the paper is to show theprocess of the ethical code development focusing not only on its content but also demonstrating the participation of the students in its design so that the code reflects their own moral values and rules. The paper concludes that while students contributed to the development of the ethical code, the initiation of the development process, implementation and revisions of the ethical code is a primary responsibility of the faculty management. It is a responsibility of the faculty management and the academic staff to encourage students to use the ethical code as a tool for developing respect for moral values and engender a more positive ethical climate in the faculty.
Název v anglickém jazyce
Ethical Code as a Tool for Developing Respect for Moral Values
Popis výsledku anglicky
This paper discusses the ethical code development at the Faculty of Economics, Technical University of Liberec and presents the ethical code designed by students as a tool for developing respect for moral values. The objective of the paper is to show theprocess of the ethical code development focusing not only on its content but also demonstrating the participation of the students in its design so that the code reflects their own moral values and rules. The paper concludes that while students contributed to the development of the ethical code, the initiation of the development process, implementation and revisions of the ethical code is a primary responsibility of the faculty management. It is a responsibility of the faculty management and the academic staff to encourage students to use the ethical code as a tool for developing respect for moral values and engender a more positive ethical climate in the faculty.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
32-39
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—