Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ethical Code as a Tool for Developing Respect for Moral Values

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F15%3A00002385" target="_blank" >RIV/46747885:24310/15:00002385 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ethical Code as a Tool for Developing Respect for Moral Values

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper discusses the ethical code development at the Faculty of Economics, Technical University of Liberec and presents the ethical code designed by students as a tool for developing respect for moral values. The objective of the paper is to show theprocess of the ethical code development focusing not only on its content but also demonstrating the participation of the students in its design so that the code reflects their own moral values and rules. The paper concludes that while students contributed to the development of the ethical code, the initiation of the development process, implementation and revisions of the ethical code is a primary responsibility of the faculty management. It is a responsibility of the faculty management and the academic staff to encourage students to use the ethical code as a tool for developing respect for moral values and engender a more positive ethical climate in the faculty.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethical Code as a Tool for Developing Respect for Moral Values

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discusses the ethical code development at the Faculty of Economics, Technical University of Liberec and presents the ethical code designed by students as a tool for developing respect for moral values. The objective of the paper is to show theprocess of the ethical code development focusing not only on its content but also demonstrating the participation of the students in its design so that the code reflects their own moral values and rules. The paper concludes that while students contributed to the development of the ethical code, the initiation of the development process, implementation and revisions of the ethical code is a primary responsibility of the faculty management. It is a responsibility of the faculty management and the academic staff to encourage students to use the ethical code as a tool for developing respect for moral values and engender a more positive ethical climate in the faculty.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    32-39

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus