Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Comparison of Educational Mismatch across Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F15%3A00002411" target="_blank" >RIV/46747885:24310/15:00002411 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ekonomie-management.cz/archiv/vyhledavani/detail/1228-a-comparison-of-educational-mismatches-across-europe/" target="_blank" >http://www.ekonomie-management.cz/archiv/vyhledavani/detail/1228-a-comparison-of-educational-mismatches-across-europe/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/001/2015-4-002" target="_blank" >10.15240/tul/001/2015-4-002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Comparison of Educational Mismatch across Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research undertaken during the last few years illustrates a major mismatch between educational systems worldwide and occupations in the labour market. The literature focuses both on educational and job mismatches however the aim of this paper is to compare only the situation concerning educational mismatches. For the analytical part data from European Social Survey in 2010 were used. The first part of the paper provides a literature background presented so far as well as methods used to identify this mismatch both by employer and employees. The European Social Survey data estimated using a modified Mincer's earnings equation in the second part of the survey proved that overeducation is a very important issue in all developed countries. The results also introduce data on returns on investment in education based on the human capital theory. It is a great challenge to the relevance of more investment in education. The results confirm the findings of some of previous studies and offer a p

  • Název v anglickém jazyce

    A Comparison of Educational Mismatch across Europe

  • Popis výsledku anglicky

    Research undertaken during the last few years illustrates a major mismatch between educational systems worldwide and occupations in the labour market. The literature focuses both on educational and job mismatches however the aim of this paper is to compare only the situation concerning educational mismatches. For the analytical part data from European Social Survey in 2010 were used. The first part of the paper provides a literature background presented so far as well as methods used to identify this mismatch both by employer and employees. The European Social Survey data estimated using a modified Mincer's earnings equation in the second part of the survey proved that overeducation is a very important issue in all developed countries. The results also introduce data on returns on investment in education based on the human capital theory. It is a great challenge to the relevance of more investment in education. The results confirm the findings of some of previous studies and offer a p

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M Ekonomie a management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    24-37

  • Kód UT WoS článku

    000368316100002

  • EID výsledku v databázi Scopus