Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Skills and educational mismatch in the Czech Republic: comparison of different approaches applied on PIAAC data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F14%3A%230000185" target="_blank" >RIV/25751417:_____/14:#0000185 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.czso.cz/csu/2014edicniplan.nsf/engc/5D00422077" target="_blank" >http://www.czso.cz/csu/2014edicniplan.nsf/engc/5D00422077</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Skills and educational mismatch in the Czech Republic: comparison of different approaches applied on PIAAC data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on explaining on one hand related but on the other hand also different concepts of educational and skill mismatches. In the first part a clear distinction between skill and educational mismatch is made and advantages and disadvantagesof using each approach are listed. An overview of meanings and characteristics of different types of mismatch is provided as well. This part of the paper deals also with potential causes of mismatches on the labour market as well as consequences of mismatches. Next section provides us with the information on measures of educational and skill mismatches and a new approach for measuring skill mismatch is introduced. Due to recently released results from PIAAC survey, which contains measures of skills andalso information about qualifications, educational as well as skills mismatch can be investigated and several methods of their measurement can be compared. The comparison is drawn in relation to the distribution of mismatches among differ

  • Název v anglickém jazyce

    Skills and educational mismatch in the Czech Republic: comparison of different approaches applied on PIAAC data

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on explaining on one hand related but on the other hand also different concepts of educational and skill mismatches. In the first part a clear distinction between skill and educational mismatch is made and advantages and disadvantagesof using each approach are listed. An overview of meanings and characteristics of different types of mismatch is provided as well. This part of the paper deals also with potential causes of mismatches on the labour market as well as consequences of mismatches. Next section provides us with the information on measures of educational and skill mismatches and a new approach for measuring skill mismatch is introduced. Due to recently released results from PIAAC survey, which contains measures of skills andalso information about qualifications, educational as well as skills mismatch can be investigated and several methods of their measurement can be compared. The comparison is drawn in relation to the distribution of mismatches among differ

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Statistika

  • ISSN

    0322-788X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    94

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    58-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus