Analýza atributů luxusních módních značek v České republice, rozdíl mezi luxusní a prémiovou značkou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F15%3A00002514" target="_blank" >RIV/46747885:24310/15:00002514 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza atributů luxusních módních značek v České republice, rozdíl mezi luxusní a prémiovou značkou
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá definováním atributů luxusních módních značek v českém prostředí. Na základě teoretické rešerše, která představuje výsledky mezinárodních výzkumů na toto téma, jsou stanoveny atributy luxusní značky oblečení a doplňků pro dotazníkové šetření. Šetření se zúčastnilo 156 respondentů, kteří odpověděli na otázku: ?Co musí splňovat módní značka, aby byla luxusní?. Odpovědi byly zanalyzovány jak pomocí popisné statistiky, tak pomocí analýzy rozptylu. Jako nejdůležitější faktor byla identifikována kvalita a následně design výrobku. Za nejméně důležitý faktor respondenti označili extravagantnost. Výsledky jsou konzistentní pro obě zkoumané věkové kategorie do 30 ? ti let a nad 30 let. Je tedy možno konstatovat, že zákazníci bez rozdílu věku, vnímají luxusní zboží stejně.
Název v anglickém jazyce
Analysis of the attributes of luxury fashion brands in the Czech republic, the difference between a luxury and premium brands
Popis výsledku anglicky
This article discusses attributes of luxury fashion brands in the Czech Republic. These attributes were identified during extensive research of literature and subsequently utilized for interview survey concerning luxury brands of clothes and accessories.156 respondents participated in this study and answered the question: ?What parameters must the fashion brand meet in order to be considered luxury?? The answers were analyzed by descriptive statistic and analysis of variance. Quality and design were identified as the crucial factors of the product. Extravagance was determined as another significant factor for the majority of respondents. Identical results were obtained for both age groups up to and over 30 years. Therefore it can be concluded, that customers perceive the luxury product same way, no matter the age.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
ISBN
978-80-87952-12-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
324-333
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—