Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spatial Concept of Market Zones in the Czech Republic.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F15%3A00002914" target="_blank" >RIV/46747885:24310/15:00002914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.lef-tul.cz/" target="_blank" >http://www.lef-tul.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Spatial Concept of Market Zones in the Czech Republic.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the article is to create a spatial concept of market regions in the Czech Republic. As a result of the interconnection of market, administrative and transport principle, 10 market centres of the first degree were detected in the CR and they were all metropolitan cities with high concentration of demand, high centre dominance and strong spatial relations towards its surroundings. These centres also often have the highest prices. The centres of the second degree, in the CR 14 towns in total, are hierarchically below and in connection with regional price disparities these are centres with lower level of regional prices. Having taken into account all three approaches to the hierarchy of market centres, a final map of market regions was created (in Geographic information system GIS) which captures the distribution of market centres of the first and second degree, the boundaries of the market zones belonging to the centres with the accent on actual commutation relations while accepting the current administrative division of the Czech Republic..

  • Název v anglickém jazyce

    Spatial Concept of Market Zones in the Czech Republic.

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to create a spatial concept of market regions in the Czech Republic. As a result of the interconnection of market, administrative and transport principle, 10 market centres of the first degree were detected in the CR and they were all metropolitan cities with high concentration of demand, high centre dominance and strong spatial relations towards its surroundings. These centres also often have the highest prices. The centres of the second degree, in the CR 14 towns in total, are hierarchically below and in connection with regional price disparities these are centres with lower level of regional prices. Having taken into account all three approaches to the hierarchy of market centres, a final map of market regions was created (in Geographic information system GIS) which captures the distribution of market centres of the first and second degree, the boundaries of the market zones belonging to the centres with the accent on actual commutation relations while accepting the current administrative division of the Czech Republic..

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TD020047" target="_blank" >TD020047: Regionální cenový index jako indikátor reálných sociálních a ekonomických disparit</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Conference Liberec Economic Forum 2015.

  • ISBN

    978-80-7494-225-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    10-19

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000365053000001