Spatial Concept of Market Zones in the Czech Republic.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F15%3A00002914" target="_blank" >RIV/46747885:24310/15:00002914 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.lef-tul.cz/" target="_blank" >http://www.lef-tul.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Spatial Concept of Market Zones in the Czech Republic.
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the article is to create a spatial concept of market regions in the Czech Republic. As a result of the interconnection of market, administrative and transport principle, 10 market centres of the first degree were detected in the CR and they were all metropolitan cities with high concentration of demand, high centre dominance and strong spatial relations towards its surroundings. These centres also often have the highest prices. The centres of the second degree, in the CR 14 towns in total, are hierarchically below and in connection with regional price disparities these are centres with lower level of regional prices. Having taken into account all three approaches to the hierarchy of market centres, a final map of market regions was created (in Geographic information system GIS) which captures the distribution of market centres of the first and second degree, the boundaries of the market zones belonging to the centres with the accent on actual commutation relations while accepting the current administrative division of the Czech Republic..
Název v anglickém jazyce
Spatial Concept of Market Zones in the Czech Republic.
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is to create a spatial concept of market regions in the Czech Republic. As a result of the interconnection of market, administrative and transport principle, 10 market centres of the first degree were detected in the CR and they were all metropolitan cities with high concentration of demand, high centre dominance and strong spatial relations towards its surroundings. These centres also often have the highest prices. The centres of the second degree, in the CR 14 towns in total, are hierarchically below and in connection with regional price disparities these are centres with lower level of regional prices. Having taken into account all three approaches to the hierarchy of market centres, a final map of market regions was created (in Geographic information system GIS) which captures the distribution of market centres of the first and second degree, the boundaries of the market zones belonging to the centres with the accent on actual commutation relations while accepting the current administrative division of the Czech Republic..
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TD020047" target="_blank" >TD020047: Regionální cenový index jako indikátor reálných sociálních a ekonomických disparit</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12th International Conference Liberec Economic Forum 2015.
ISBN
978-80-7494-225-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
10-19
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000365053000001