Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Trends in E-Business Models

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F16%3A00000592" target="_blank" >RIV/46747885:24310/16:00000592 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://idimt.org/" target="_blank" >http://idimt.org/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Trends in E-Business Models

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aim of this article is to explore new opportunities and problems of new trends in today´s e-business models. Through the confrontation of the literature and two case studies of successful internet companies in Czech Republic we find some trends of successful key factors and also some new problems connecting with these new approaches, especially with the most popular mode - sharing economy. In our two case studies analysis we used Osterwald and Maurya business models point of view and their start-up management approach. We apply the business canvas in two internet companies and proved his using for the new start up internet companies.

  • Název v anglickém jazyce

    New Trends in E-Business Models

  • Popis výsledku anglicky

    Aim of this article is to explore new opportunities and problems of new trends in today´s e-business models. Through the confrontation of the literature and two case studies of successful internet companies in Czech Republic we find some trends of successful key factors and also some new problems connecting with these new approaches, especially with the most popular mode - sharing economy. In our two case studies analysis we used Osterwald and Maurya business models point of view and their start-up management approach. We apply the business canvas in two internet companies and proved his using for the new start up internet companies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TD03000035" target="_blank" >TD03000035: Rodinný podnik – řešení sociálních a ekonomických disparit obcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IDIMT-2016 Information Technology, Society and Economy Strategic Cross-Influences

  • ISBN

    978-3-99033-869-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    243-250

  • Název nakladatele

    Trauner Verlag

  • Místo vydání

    Linz

  • Místo konání akce

    Poděbrady

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000387756100028