Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategic Management Tools in The Small and Medium Sized Enterprises: A Long-Term View

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F18%3A00011045" target="_blank" >RIV/47813059:19520/18:00011045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strategic Management Tools in The Small and Medium Sized Enterprises: A Long-Term View

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Extensive global research has shown that strategic management tools play significant role in successful business and its adaptive behaviour, not only in SME sector. Data from several studies suggest that the behaviour is dependent on national environment only. There is little published data on that problem on regional level. The purpose of this paper is to review recent research in the area of strategic management in SMEs and classify recent trends in that area. A case study of the Moravian-Silesian Region was used to explore differences in results in genera. This case study confirmed significant relationship between start-up motivation and strategic management tools use in SMEs. A low-cost tool like SWOT or brainstorming were significant for small business, while time and resource consuming tools (TQM, EVA) were significant for medium sized companies.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategic Management Tools in The Small and Medium Sized Enterprises: A Long-Term View

  • Popis výsledku anglicky

    Extensive global research has shown that strategic management tools play significant role in successful business and its adaptive behaviour, not only in SME sector. Data from several studies suggest that the behaviour is dependent on national environment only. There is little published data on that problem on regional level. The purpose of this paper is to review recent research in the area of strategic management in SMEs and classify recent trends in that area. A case study of the Moravian-Silesian Region was used to explore differences in results in genera. This case study confirmed significant relationship between start-up motivation and strategic management tools use in SMEs. A low-cost tool like SWOT or brainstorming were significant for small business, while time and resource consuming tools (TQM, EVA) were significant for medium sized companies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Day of Science 2018 - Economics, Management, Innovation. Proceedings of the International Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-7455-069-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    167-173

  • Název nakladatele

    Moravian University College Olomouc

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 4. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku