Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online communication about accommodation facilities during the collection of customer feedback

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F16%3A00000728" target="_blank" >RIV/46747885:24310/16:00000728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vse.cz/eam/277" target="_blank" >https://www.vse.cz/eam/277</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Online communication about accommodation facilities during the collection of customer feedback

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper addresses the implementation of Internet marketing communications for feedback collection by accommodation facilities in the Czech Republic, particularly in northern and eastern Bohemia. The primary goal of the present paper was to analyze the extent and the tools used to help Czech lodging establishments collect feedback from their customers. Data were collected during an online survey targeting the managers and owners of accommodation facilities in the selected areas. This research revealed that personal interviews, email and social networks are the most commonly used feedback tools. We also discovered that large lodging establishments with more than 29 beds implemented the highest number of feedback tools. In terms of customer acquisition, 81% of the respondents evaluated web-based feedback instruments as very effective. We showed that public ally shared reviews are considered to have a significant impact on customer behaviour.

  • Název v anglickém jazyce

    Online communication about accommodation facilities during the collection of customer feedback

  • Popis výsledku anglicky

    This paper addresses the implementation of Internet marketing communications for feedback collection by accommodation facilities in the Czech Republic, particularly in northern and eastern Bohemia. The primary goal of the present paper was to analyze the extent and the tools used to help Czech lodging establishments collect feedback from their customers. Data were collected during an online survey targeting the managers and owners of accommodation facilities in the selected areas. This research revealed that personal interviews, email and social networks are the most commonly used feedback tools. We also discovered that large lodging establishments with more than 29 beds implemented the highest number of feedback tools. In terms of customer acquisition, 81% of the respondents evaluated web-based feedback instruments as very effective. We showed that public ally shared reviews are considered to have a significant impact on customer behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomika a management

  • ISSN

    1802-8934

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    ""

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus