Využití scoring modelu při hodnocení dodavatelů v průmyslových podnicích v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F16%3A00000923" target="_blank" >RIV/46747885:24310/16:00000923 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití scoring modelu při hodnocení dodavatelů v průmyslových podnicích v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá využitím scoring modelu při hodnocení dodavatelů v průmyslových podnicích. Vychází z vlastního šetření mezi podniky, při kterém byla zjišťována četnost využití scoring modelu v automobilovém průmyslu ve srovnání s dalšími průmyslovými odvětvími. Dále bylo zjišťováno, zda podniky využívají scoring model samostatně nebo v kombinaci s jinými metodami hodnocení, popř. s vizuální prezentací. Výzkum cílený na využívání scoring modelu byl prováděn pomocí polostrukturovaného dotazníku, který byl distribuován mezi 250 průmyslových podniků. Návratnost činila 100 kompletně vyplněných dotazníků. Na základě výsledků výzkumu lze konstatovat, že scoring model je málo používanou metodou hodnocení dodavatelů v českých podmínkách. Pouze 9 % průmyslových podniků ze vzorku používalo tuto metodu hodnocení. Nebyl ani zjištěn významný rozdíl ve využívání této metody mezi podniky z automobilového průmyslu a z jiných odvětví. V několika případech byla tato metoda kombinována s bodovým hodnocením nebo s metodou ABC. Ve všech případech bylo při hodnocení dodavatelů scoring modelem využíváno grafické znázornění.
Název v anglickém jazyce
Use of Scoring Model in the Assessment of Suppliers in Manufacturing Companies in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article deals with the use of scoring model in the assessment of suppliers in manufacturing companies. It is based on the authors´ own survey in which it was investigated whether the frequency of scoring model preference varies in companies operating in the automotive industry and in companies operating in other industries. In the next phase of research, it was investigated whether the companies that utilize the scoring model, use only the model itself or complement it with other methods, or with graphical representations. The research aiming to check the use of scoring model as a method of supplier assessment was based on a semi-structured questionnaire which was distributed among 250 manufacturing companies. Thereafter, 100 completed questionnaires were returned and the analysis was made. The results are discussed in the article. Based on the investigation, which was then statistically evaluated, it was found that, in the Czech Republic, scoring model is rarely used method of supplier assessment. Only 9% of manufacturing companies of the surveyed group used this method. In fewer cases, this method was combined either with scores or with the ABC method. In all cases, graphical representation was used when assessing suppliers by scoring model.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy v podnikání
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
12-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—