Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Human Capital: Relationship between Education and Labor Productivity in the European Countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F16%3A00000962" target="_blank" >RIV/46747885:24310/16:00000962 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://msed.vse.cz/msed_2016/article/271-Nedomlelova-Iva-paper.pdf" target="_blank" >https://msed.vse.cz/msed_2016/article/271-Nedomlelova-Iva-paper.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Human Capital: Relationship between Education and Labor Productivity in the European Countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to analyze the relationship between the human capital and labor productivity. Since the late 80s, a new, broader concept of capital and a new approach of its measuring penetrate the theory of economic growth. One of the most often used methods of measuring the human capital, is the number of years of formal schooling or the share of tertiary educated people to population. The issue of incorporating of human capital into the new models of economic growth has been advanced e.g. P. Romer, R. Lucas, S. Rebelo, G. N. Mankiw, D. N. Weil. This contribution analyses the relationship between the number of years of formal schooling and the labor productivity across the selected European countries. Using the panel data analysis, the authors show what part of variability in the labor productivity (measured as GDP per employee and GDP per hour worked) can be explained by the differences in the number of years of formal schooling (measured as the school life expectancy). The findings show an increasing importance of education in the European countries and document – despite improving trends – still suboptimal situation of the Czech economy.

  • Název v anglickém jazyce

    Human Capital: Relationship between Education and Labor Productivity in the European Countries

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to analyze the relationship between the human capital and labor productivity. Since the late 80s, a new, broader concept of capital and a new approach of its measuring penetrate the theory of economic growth. One of the most often used methods of measuring the human capital, is the number of years of formal schooling or the share of tertiary educated people to population. The issue of incorporating of human capital into the new models of economic growth has been advanced e.g. P. Romer, R. Lucas, S. Rebelo, G. N. Mankiw, D. N. Weil. This contribution analyses the relationship between the number of years of formal schooling and the labor productivity across the selected European countries. Using the panel data analysis, the authors show what part of variability in the labor productivity (measured as GDP per employee and GDP per hour worked) can be explained by the differences in the number of years of formal schooling (measured as the school life expectancy). The findings show an increasing importance of education in the European countries and document – despite improving trends – still suboptimal situation of the Czech economy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 10th International Days of Statistics and Economics Conference Proceedings

  • ISBN

    9788087990100

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1315-1324

  • Název nakladatele

    Melandrium

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389515100130