Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determining the Categories of Fashion by Price and Quality from a Consumer Point of View

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F16%3A00001005" target="_blank" >RIV/46747885:24310/16:00001005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/ad-alta-journal-of-interdisciplinary-research" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ad-alta-journal-of-interdisciplinary-research</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determining the Categories of Fashion by Price and Quality from a Consumer Point of View

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The principal objective of this paper is to determine individual categories of fashion based on the attributes of price and quality with respect to their perception by young consumers in the Czech Republic. These categories are subsequently labelled and assigned the fashion brands available in the Czech market and their respective price level. The study builds upon qualitative research using ten focus groups on a sample of sixty college students majoring in economics. Overall, nine categories of fashion were defined: second hand, Vietnamese retail, discount shops, supermarkets, cheaper conventional fashion, expensive conventional fashion, boutique, luxury fashion and fashion designers. The terminology and classifications introduced by this paper may serve as a starting point for future researchers and contribute to the streamlining of further research.

  • Název v anglickém jazyce

    Determining the Categories of Fashion by Price and Quality from a Consumer Point of View

  • Popis výsledku anglicky

    The principal objective of this paper is to determine individual categories of fashion based on the attributes of price and quality with respect to their perception by young consumers in the Czech Republic. These categories are subsequently labelled and assigned the fashion brands available in the Czech market and their respective price level. The study builds upon qualitative research using ten focus groups on a sample of sixty college students majoring in economics. Overall, nine categories of fashion were defined: second hand, Vietnamese retail, discount shops, supermarkets, cheaper conventional fashion, expensive conventional fashion, boutique, luxury fashion and fashion designers. The terminology and classifications introduced by this paper may serve as a starting point for future researchers and contribute to the streamlining of further research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    70-77

  • Kód UT WoS článku

    000392933800014

  • EID výsledku v databázi Scopus