Optimization of the Transportation Plan with a Multicriterial Programming Method
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F16%3A00001060" target="_blank" >RIV/46747885:24310/16:00001060 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://mme2016.tul.cz/conferenceproceedings/mme2016_conference_proceedings.pdf" target="_blank" >http://mme2016.tul.cz/conferenceproceedings/mme2016_conference_proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimization of the Transportation Plan with a Multicriterial Programming Method
Popis výsledku v původním jazyce
Environmental policy and corporate social responsibility have becomevery important criteria in considering of performance of the enterprises.Transportation is the second largest source of greenhouse gas emissions, inparticular CO2 and N2O, in the EU, and road transport is so far the largest emissionsource within the transport sector. This article deals with the of best route choicedecisions on vehicle energy consumption and emission rates for different vehicletypes using multicriterial linear programming method. The purpose was to find theoptimal transportation plan so as to simultaneously minimize the fuel consumptionand the total CO2 emission. The ecologic-economical model is tested on the real dataof the selected logistical enterprise. The paper also presents general applicability ofthe multicriterial model. From the model results it cannot be implied that the amountof emissions produced was directly proportional to fuel consumption, rather thecontrary.
Název v anglickém jazyce
Optimization of the Transportation Plan with a Multicriterial Programming Method
Popis výsledku anglicky
Environmental policy and corporate social responsibility have becomevery important criteria in considering of performance of the enterprises.Transportation is the second largest source of greenhouse gas emissions, inparticular CO2 and N2O, in the EU, and road transport is so far the largest emissionsource within the transport sector. This article deals with the of best route choicedecisions on vehicle energy consumption and emission rates for different vehicletypes using multicriterial linear programming method. The purpose was to find theoptimal transportation plan so as to simultaneously minimize the fuel consumptionand the total CO2 emission. The ecologic-economical model is tested on the real dataof the selected logistical enterprise. The paper also presents general applicability ofthe multicriterial model. From the model results it cannot be implied that the amountof emissions produced was directly proportional to fuel consumption, rather thecontrary.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
34th International Conference Mathematical Methods in Economics MME 2016 Conference Proceedings
ISBN
978-80-7494-296-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
833-839
Název nakladatele
Technical University of Liberec
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000385239500143