Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Options of evaluation of identification questions in marketing research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F16%3A00003542" target="_blank" >RIV/46747885:24310/16:00003542 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://seekdl.org/ipct16/registration.html" target="_blank" >http://seekdl.org/ipct16/registration.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15224/978-1-63248-099-6-61" target="_blank" >10.15224/978-1-63248-099-6-61</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Options of evaluation of identification questions in marketing research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Marketing research is one of the basic methods how to identify changes in economy. Many methods are used to collect data and these methods are accompanied by the identification ques-tions. These identification questions aim to categorize respondents according to selected crite-ria. Sociodemographic characteristics are used in the research of individuals, whereas charac-teristics identifying companies are used in the research of legal entities. The theoretical part of this paper deals with explanation of the role of the identification question in the research and with statistical methods used to evaluate these questions. First, ways how to process data using descriptive statistics are introduced. The second main part deals with the data processing using mathematical statistics, testing of statistical hypothesis. In the following practical part the quan-titative research made using questionnaire is presented

  • Název v anglickém jazyce

    Options of evaluation of identification questions in marketing research

  • Popis výsledku anglicky

    Marketing research is one of the basic methods how to identify changes in economy. Many methods are used to collect data and these methods are accompanied by the identification ques-tions. These identification questions aim to categorize respondents according to selected crite-ria. Sociodemographic characteristics are used in the research of individuals, whereas charac-teristics identifying companies are used in the research of legal entities. The theoretical part of this paper deals with explanation of the role of the identification question in the research and with statistical methods used to evaluate these questions. First, ways how to process data using descriptive statistics are introduced. The second main part deals with the data processing using mathematical statistics, testing of statistical hypothesis. In the following practical part the quan-titative research made using questionnaire is presented

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Advances in Information Processing and Communication Technology - IPCT 2016

  • ISBN

    978-1-63248-099-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    71-75

  • Název nakladatele

    Institute of Research Engineers and Doctors

  • Místo vydání

    Roma

  • Místo konání akce

    Roma

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku