Options of evaluation of identification questions in marketing research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F16%3A00003542" target="_blank" >RIV/46747885:24310/16:00003542 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://seekdl.org/ipct16/registration.html" target="_blank" >http://seekdl.org/ipct16/registration.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15224/978-1-63248-099-6-61" target="_blank" >10.15224/978-1-63248-099-6-61</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Options of evaluation of identification questions in marketing research
Popis výsledku v původním jazyce
Marketing research is one of the basic methods how to identify changes in economy. Many methods are used to collect data and these methods are accompanied by the identification ques-tions. These identification questions aim to categorize respondents according to selected crite-ria. Sociodemographic characteristics are used in the research of individuals, whereas charac-teristics identifying companies are used in the research of legal entities. The theoretical part of this paper deals with explanation of the role of the identification question in the research and with statistical methods used to evaluate these questions. First, ways how to process data using descriptive statistics are introduced. The second main part deals with the data processing using mathematical statistics, testing of statistical hypothesis. In the following practical part the quan-titative research made using questionnaire is presented
Název v anglickém jazyce
Options of evaluation of identification questions in marketing research
Popis výsledku anglicky
Marketing research is one of the basic methods how to identify changes in economy. Many methods are used to collect data and these methods are accompanied by the identification ques-tions. These identification questions aim to categorize respondents according to selected crite-ria. Sociodemographic characteristics are used in the research of individuals, whereas charac-teristics identifying companies are used in the research of legal entities. The theoretical part of this paper deals with explanation of the role of the identification question in the research and with statistical methods used to evaluate these questions. First, ways how to process data using descriptive statistics are introduced. The second main part deals with the data processing using mathematical statistics, testing of statistical hypothesis. In the following practical part the quan-titative research made using questionnaire is presented
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Advances in Information Processing and Communication Technology - IPCT 2016
ISBN
978-1-63248-099-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
71-75
Název nakladatele
Institute of Research Engineers and Doctors
Místo vydání
Roma
Místo konání akce
Roma
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—