Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Economic Benefit of Fans of Luxury Fashion Brand Pages on Facebook

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F17%3A00004583" target="_blank" >RIV/46747885:24310/17:00004583 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ibima.org/conference/30th-ibima-conference/" target="_blank" >http://ibima.org/conference/30th-ibima-conference/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Economic Benefit of Fans of Luxury Fashion Brand Pages on Facebook

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on Facebook, specifically on the company pages of luxury fashion brands. The aim of the article is to find out why the users of this social network add luxury company pages and whether the fans of these pages constitute an economic benefit for companies. A quantitative survey was conducted using an online questionnaire sent via Facebook. Five hundred fifty-four Facebook users from the Czech Republic participated in the survey. The data obtained were analysed using exploratory factor analysis, ANOVY and the verbal variability independence test. The results showed that up to 70 % of luxury brand customers with Facebook accounts added company pages. The reason for adding the pages is, in particular, the opportunity to become a part of the luxury brand community and also to get the latest information on brands and upcoming collections. Additionally, it was found that fans of company pages are more likely to buy and spend more money than customers who have not added a company page. Thanks to this information, we can recommend that companies set up a company Facebook page and regularly communicate with their fans.

  • Název v anglickém jazyce

    The Economic Benefit of Fans of Luxury Fashion Brand Pages on Facebook

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on Facebook, specifically on the company pages of luxury fashion brands. The aim of the article is to find out why the users of this social network add luxury company pages and whether the fans of these pages constitute an economic benefit for companies. A quantitative survey was conducted using an online questionnaire sent via Facebook. Five hundred fifty-four Facebook users from the Czech Republic participated in the survey. The data obtained were analysed using exploratory factor analysis, ANOVY and the verbal variability independence test. The results showed that up to 70 % of luxury brand customers with Facebook accounts added company pages. The reason for adding the pages is, in particular, the opportunity to become a part of the luxury brand community and also to get the latest information on brands and upcoming collections. Additionally, it was found that fans of company pages are more likely to buy and spend more money than customers who have not added a company page. Thanks to this information, we can recommend that companies set up a company Facebook page and regularly communicate with their fans.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 30th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    978-0-9860419-9-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    394-404

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000443640500038