Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikace teorie užití a uspokojení, sociální média a značky na sociálních sítích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F19%3A43957425" target="_blank" >RIV/49777513:23510/19:43957425 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/drive/folders/1b-0UuioFdJZw82jXJGGN3yme22ZQ9ops" target="_blank" >https://drive.google.com/drive/folders/1b-0UuioFdJZw82jXJGGN3yme22ZQ9ops</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24132/jtb.2019.9.3.19_25" target="_blank" >10.24132/jtb.2019.9.3.19_25</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aplikace teorie užití a uspokojení, sociální média a značky na sociálních sítích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Firmy a jejich značky stále více komunikují se svým publikem také na sociálních médiích. Stránky fanoušků značky na sociálních sítích nebo online komunity značek se staly velmi oblíbenými online službami. Vytvářením komunit značek v sociálních médiích, jako jsou stránky značek na Facebooku, poskytují firmy jedinečný a zajímavý obsah spotřebitelům, fanouškům a potenciálním fanouškům. Empirický výzkum na stránkách těchto komunit je však v České republice stále ještě v plenkách. Účelem této studie je proto zjistit, zda čeští uživatelé sociálních médií komunikují se značkami na sociálních sítích. Pro tento účel byl použit rámec využívající teorii použití a uspokojení. Výsledky ukazují, že v současné době je pouze 26% uživatelů sociálních médií v České republice fanoušky nějaké značky na sociálních médiích.

  • Název v anglickém jazyce

    Uses and gratification theory, social media and brand communities

  • Popis výsledku anglicky

    Firms and their brands increasingly interact with their audience also on social media. Brand fan pages on social networks or online brand communities have become very popular online services. By creating brand communities in social media, such as Facebook brand pages, firms deliver unique and interesting content to consumers and fans and potential fans. However, empirical research on fan pages is still in the Czech Republic in its infancy. Therefore, the purpose of this study is to investigate if Czech social media users communicate with brands on social media sites. For this purpose framework using the application of Uses and Gratification Theory was applied. The finding identified that currently only 26 % of social media users in the Czech Republic are fans of some brand on social media.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy v podnikání

  • ISSN

    1805-0603

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    19-25

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus