Aplikace teorie užití a uspokojení, sociální média a značky na sociálních sítích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F19%3A43957425" target="_blank" >RIV/49777513:23510/19:43957425 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/drive/folders/1b-0UuioFdJZw82jXJGGN3yme22ZQ9ops" target="_blank" >https://drive.google.com/drive/folders/1b-0UuioFdJZw82jXJGGN3yme22ZQ9ops</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24132/jtb.2019.9.3.19_25" target="_blank" >10.24132/jtb.2019.9.3.19_25</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aplikace teorie užití a uspokojení, sociální média a značky na sociálních sítích
Popis výsledku v původním jazyce
Firmy a jejich značky stále více komunikují se svým publikem také na sociálních médiích. Stránky fanoušků značky na sociálních sítích nebo online komunity značek se staly velmi oblíbenými online službami. Vytvářením komunit značek v sociálních médiích, jako jsou stránky značek na Facebooku, poskytují firmy jedinečný a zajímavý obsah spotřebitelům, fanouškům a potenciálním fanouškům. Empirický výzkum na stránkách těchto komunit je však v České republice stále ještě v plenkách. Účelem této studie je proto zjistit, zda čeští uživatelé sociálních médií komunikují se značkami na sociálních sítích. Pro tento účel byl použit rámec využívající teorii použití a uspokojení. Výsledky ukazují, že v současné době je pouze 26% uživatelů sociálních médií v České republice fanoušky nějaké značky na sociálních médiích.
Název v anglickém jazyce
Uses and gratification theory, social media and brand communities
Popis výsledku anglicky
Firms and their brands increasingly interact with their audience also on social media. Brand fan pages on social networks or online brand communities have become very popular online services. By creating brand communities in social media, such as Facebook brand pages, firms deliver unique and interesting content to consumers and fans and potential fans. However, empirical research on fan pages is still in the Czech Republic in its infancy. Therefore, the purpose of this study is to investigate if Czech social media users communicate with brands on social media sites. For this purpose framework using the application of Uses and Gratification Theory was applied. The finding identified that currently only 26 % of social media users in the Czech Republic are fans of some brand on social media.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy v podnikání
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
19-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—