Customer-based brand equity of a tourism destination: an empirical study of the Liberec Region
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F18%3A00005836" target="_blank" >RIV/46747885:24310/18:00005836 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.33543/08023236" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.33543/08023236</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33543/08023236" target="_blank" >10.33543/08023236</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Customer-based brand equity of a tourism destination: an empirical study of the Liberec Region
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this contribution is to explore the demand-side of the tourism destination and to investigate whether the destination brand could be evaluated by the model of customer-based brand equity for a tourism destination (CBBETD). The presented study is focused on the Liberec Region as a destination. The data was gathered by the means of the structured questionnaire and exploratory factor analyses were run to test and reduce the items within the sub-dimensions of CBBETD. It was found that CBBETD for the Liberec Region consists of four sub-dimensions - awareness, image that includes four factors (outdoor, technical attractions, entertainment and non-traditional recreation), perceived quality including two factors (cleanliness and services) and loyalty.
Název v anglickém jazyce
Customer-based brand equity of a tourism destination: an empirical study of the Liberec Region
Popis výsledku anglicky
The aim of this contribution is to explore the demand-side of the tourism destination and to investigate whether the destination brand could be evaluated by the model of customer-based brand equity for a tourism destination (CBBETD). The presented study is focused on the Liberec Region as a destination. The data was gathered by the means of the structured questionnaire and exploratory factor analyses were run to test and reduce the items within the sub-dimensions of CBBETD. It was found that CBBETD for the Liberec Region consists of four sub-dimensions - awareness, image that includes four factors (outdoor, technical attractions, entertainment and non-traditional recreation), perceived quality including two factors (cleanliness and services) and loyalty.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
32-36
Kód UT WoS článku
000455507300006
EID výsledku v databázi Scopus
—