Značka destinace jako nástroj rozvoje regionu: aplikace konceptu customer-based brand equity v Libereckém kraji
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F19%3A00006983" target="_blank" >RIV/46747885:24310/19:00006983 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Značka destinace jako nástroj rozvoje regionu: aplikace konceptu customer-based brand equity v Libereckém kraji
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto příspěvku je aplikování modelu „customer based brand equity“ v podmínkách Libereckého kraje jako destinace cestovního ruchu. Pro účely výzkumu byl model na základě focus groups modifikován tak, aby odpovídal specifikům dané destinace. Data byla získána pomocí osobních rozhovorů za pomoci strukturovaného dotazníku. Dotazovaní odpovídali na otázky týkající se čtyř základních dimenzí, ze kterých se model skládá – povědomí, image, vnímaná kvalita a loajalita. Získaná data byla zpracována v programu IBM SPSS Statistics pomocí metod deskriptivní statistiky. Výsledky poukázaly na to, že Liberecký kraj si turisté spojují s krásnou přírodou, horami, prostředím a pestrými možnostmi pro trávení dovolené, což jsou atributy, které se objevují i v současné komunikační strategii destinace Liberecký kraj. Nicméně výzkum identifikoval i sklářskou tradici jako vysoce hodnocený atribut. I když se toto téma doposud zřídkakdy objevilo v produktové nabídce, situace se jistě změní v souvislosti se zahájením projektu Křišťálové údolí, který kraj v oblasti cestovního ruchu od jara roku 2019 realizuje.
Název v anglickém jazyce
Destination brand as and instrument for regional development: application of the concept of customer-based brand equity in the Liberec Region
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to apply the "customer based brand equity" model in the Liberec region as a tourism destination. The model applied in this study was modified on the basis of focus groups in order to correspond to the particularities of the given destination. Data was collected through personal interviews with the help of a structured questionnaire. The interviewees answered questions about the four basic dimensions that make up the model - awareness, image, perceived quality and loyalty. The data was processed in the program IBM SPSS Statistics using descriptive statistics methods. The results pointed out that tourists perceived the Liberec region as a destination with beautiful nature, mountains, environment and variety of possibilities to spend holidays. All these attributes can be found in the current communication strategy of the destination Liberec region. Nevertheless the research identified glass tradition as a highly evaluated attribute. Although this topic has been rarely integrated in the product portfolio, the situation will definitely change in connection with the „Crystal Valley“ project that the Region started in the field of tourism in spring 2019.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Turistica
ISSN
1804-252X
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
9-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—