Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Small, Czech Family Firms and CSR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F19%3A00005759" target="_blank" >RIV/46747885:24310/19:00005759 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Small, Czech Family Firms and CSR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper explores corporate social responsibility (CSR) in small, Czech family firms. In-depth, semi-structured interviews with 10 small family firm owners were conducted. The findings show that CSR in these firms is done in an informal, ad hoc way and the owners do not use the term CSR nor have a clear idea about its meaning. Nevertheless, the owners cite financial resources and time as greatest barriers to conducting CSR. These findings go in line with the findings of the current literature on CSR in small and medium enterprises (SMEs). Furthermore, this paper identified a divide between how the owners perceive “doing CSR” and being “socially responsible”. They see these two things as separate, suggesting that CSR might not be a good concept for studying SMEs. Lastly, most owners stated that the family aspect of their firm has no effect on its social responsibility.

  • Název v anglickém jazyce

    Small, Czech Family Firms and CSR

  • Popis výsledku anglicky

    This paper explores corporate social responsibility (CSR) in small, Czech family firms. In-depth, semi-structured interviews with 10 small family firm owners were conducted. The findings show that CSR in these firms is done in an informal, ad hoc way and the owners do not use the term CSR nor have a clear idea about its meaning. Nevertheless, the owners cite financial resources and time as greatest barriers to conducting CSR. These findings go in line with the findings of the current literature on CSR in small and medium enterprises (SMEs). Furthermore, this paper identified a divide between how the owners perceive “doing CSR” and being “socially responsible”. They see these two things as separate, suggesting that CSR might not be a good concept for studying SMEs. Lastly, most owners stated that the family aspect of their firm has no effect on its social responsibility.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů