Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The SMEs perception on corporate social responsibility: an approach based on empirical mapping in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002381" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002381 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The SMEs perception on corporate social responsibility: an approach based on empirical mapping in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Corporate Social Responsibility (CSR) movement is rapidly growing in signification as a strategic management instrument over the past number of years and the recognition of the growing importance of the small and medium-sized enterprises (SMEs) leadsto emphasize their social and environmental impacts. CSR has been a frequent subject of research interest in large companies, but SMEs in this area was neglected. The purpose of this paper is to overcome both of these research gaps and provide deep understanding of the nature of CSR in the Czech Republic. The paper reviews the relevant literature of CSR. Then, through empirical mapping via questionnaire technique with 229 firms, this study analyses CSR from an SME perspective in Czech context. The paper highlights the way in which firms operating use the selected activities of CSR in three pillars (economic, environmental and social). It differentiates between the categories of SMEs and activities of CSR. The research contributes new m

  • Název v anglickém jazyce

    The SMEs perception on corporate social responsibility: an approach based on empirical mapping in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The Corporate Social Responsibility (CSR) movement is rapidly growing in signification as a strategic management instrument over the past number of years and the recognition of the growing importance of the small and medium-sized enterprises (SMEs) leadsto emphasize their social and environmental impacts. CSR has been a frequent subject of research interest in large companies, but SMEs in this area was neglected. The purpose of this paper is to overcome both of these research gaps and provide deep understanding of the nature of CSR in the Czech Republic. The paper reviews the relevant literature of CSR. Then, through empirical mapping via questionnaire technique with 229 firms, this study analyses CSR from an SME perspective in Czech context. The paper highlights the way in which firms operating use the selected activities of CSR in three pillars (economic, environmental and social). It differentiates between the categories of SMEs and activities of CSR. The research contributes new m

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Academic Conference in Paris (IACP)

  • ISBN

  • ISSN

    2047-2854

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    162-170

  • Název nakladatele

    Academy of Business and Retail Management (ABRM)

  • Místo vydání

    United Kingdom, Harrow, Middleses HA29PG

  • Místo konání akce

    Paříž, Francie

  • Datum konání akce

    5. 8. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku