Corporate Social Responsibility as a strategic management tool
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002385" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002385 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Corporate Social Responsibility as a strategic management tool
Popis výsledku v původním jazyce
The Corporate Social Responsibility (CSR) movement is rapidly growing in signification as a strategic management instrument over the past number of years. CSR has been a frequent subject of research interest in large companies, but SMEs in this area wasneglected. The purpose of this paper is to overcome both of these research gaps and provide deep understanding of the nature of CSR in the Czech Republic. Then, through empirical mapping via questionnaire technique with 229 firms, this study analyses CSRfrom an SME perspective in Czech context. The paper highlights the way in which firms operating use the selected activities of CSR in two pillars (economic and environmental). Conclusions of this paper demonstrate that SMEs prefer inspiring from companies that already use the concept and see the power in individuals with their motivation, not only for owners, but also for all stakeholders. Finally, the paper is a contribution to the debate on CSR and indicates a future development of CS
Název v anglickém jazyce
Corporate Social Responsibility as a strategic management tool
Popis výsledku anglicky
The Corporate Social Responsibility (CSR) movement is rapidly growing in signification as a strategic management instrument over the past number of years. CSR has been a frequent subject of research interest in large companies, but SMEs in this area wasneglected. The purpose of this paper is to overcome both of these research gaps and provide deep understanding of the nature of CSR in the Czech Republic. Then, through empirical mapping via questionnaire technique with 229 firms, this study analyses CSRfrom an SME perspective in Czech context. The paper highlights the way in which firms operating use the selected activities of CSR in two pillars (economic and environmental). Conclusions of this paper demonstrate that SMEs prefer inspiring from companies that already use the concept and see the power in individuals with their motivation, not only for owners, but also for all stakeholders. Finally, the paper is a contribution to the debate on CSR and indicates a future development of CS
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013
ISBN
978-80-87952-00-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
360-365
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
9. 12. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—