Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Social Responsibility as a strategic management tool

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002385" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002385 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility as a strategic management tool

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Corporate Social Responsibility (CSR) movement is rapidly growing in signification as a strategic management instrument over the past number of years. CSR has been a frequent subject of research interest in large companies, but SMEs in this area wasneglected. The purpose of this paper is to overcome both of these research gaps and provide deep understanding of the nature of CSR in the Czech Republic. Then, through empirical mapping via questionnaire technique with 229 firms, this study analyses CSRfrom an SME perspective in Czech context. The paper highlights the way in which firms operating use the selected activities of CSR in two pillars (economic and environmental). Conclusions of this paper demonstrate that SMEs prefer inspiring from companies that already use the concept and see the power in individuals with their motivation, not only for owners, but also for all stakeholders. Finally, the paper is a contribution to the debate on CSR and indicates a future development of CS

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Social Responsibility as a strategic management tool

  • Popis výsledku anglicky

    The Corporate Social Responsibility (CSR) movement is rapidly growing in signification as a strategic management instrument over the past number of years. CSR has been a frequent subject of research interest in large companies, but SMEs in this area wasneglected. The purpose of this paper is to overcome both of these research gaps and provide deep understanding of the nature of CSR in the Czech Republic. Then, through empirical mapping via questionnaire technique with 229 firms, this study analyses CSRfrom an SME perspective in Czech context. The paper highlights the way in which firms operating use the selected activities of CSR in two pillars (economic and environmental). Conclusions of this paper demonstrate that SMEs prefer inspiring from companies that already use the concept and see the power in individuals with their motivation, not only for owners, but also for all stakeholders. Finally, the paper is a contribution to the debate on CSR and indicates a future development of CS

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013

  • ISBN

    978-80-87952-00-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    360-365

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    9. 12. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku