Využívání společenské odpovědnosti podnikání v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002371" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002371 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://tvp.zcu.cz/prispevky" target="_blank" >http://tvp.zcu.cz/prispevky</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využívání společenské odpovědnosti podnikání v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Společenská odpovědnost firem (CSR) se stává oblastí podnikové sféry, ale uznání rostoucího významu malých a středních podniků vede ke zdůraznění dopadů jejich činnosti nejen v ekonomické, ale i v sociální a environmentální oblasti. Hlavním cílem příspěvku je představit koncept společenské odpovědnosti podnikání v rovině definičního vymezení a také prostřednictvím vlastního ošetření analyzovat a zhodnotit současnou roli konceptu včetně jeho primárních složek (sociální, environmentální a ekonomické). Pojetí společenské odpovědnosti podnikání je rozsáhlé a v souladu s cílem příspěvku jsme se zaměřili na dílčí část konceptu a následnou interpretaci získaných poznatků plynoucích z provedené empirického výzkumu mezi malými a středními firmami (MSP) v roce 2011 ve vybraných krajích v České republice.
Název v anglickém jazyce
An Exploitation of the Corporate Social Responsibility in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Corporate Social Responsibility (CSR) is traditionally the sphere of the corporate sector but recognition of the growing importance of the Small and Medium Sized Enterprise (SME) sector leads to emphasize their social and environmental impacts. CSR has been a frequent subject of research interest in large companies, but SMEs in this area was neglected. The purpose of this paper is to overcome both of these research gaps and provide deep understanding of the nature of CSR in the Czech Republic. The paperreviews the relevant literature of CSR. Then, through empirical mapping via questionnaire technique with 229 firms, this study analyses CSR from an SME perspective in Czech context. The paper highlights the way in which firms operating use the selectedactivities of CSR in three pillars (economic, environmental and social). It differentiates between the categories of SMEs and activities of CSR. The research contributes new material to this by analyzing how CSR is implemented in Czech co
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Trendy v podnikání 2013 - Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-261-0321-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Západočeská univerzita v Plzni, Plzeň
Datum konání akce
14. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—