Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Film-Induced Tourism as a Support of a Tourist Region’s Competitive Ability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F19%3A00006801" target="_blank" >RIV/46747885:24310/19:00006801 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.manazmentpp.sk/wp-content/uploads/2019/10/PEMF_2019_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://www.manazmentpp.sk/wp-content/uploads/2019/10/PEMF_2019_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Film-Induced Tourism as a Support of a Tourist Region’s Competitive Ability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The list of relatively new forms of tourism also includes film-induced tourism, which developed as a reaction to the popularity of film and television. Film and television can influence both the tourist traffic of a specific place as well as its image, perception, value, and, ultimately, the behaviour of visitors at the specific destination. The aim of this work is to identify the positive and negative impacts of film-induced tourism on a destination. The thesis characterises this new global phenomenon and focuses on selected activities of film-induced tourism, including the positive and negative impacts on the destination’s environment. One of the primary results of this thesis is gaining an understanding of the uses of film-induced tourism in the Liberec region and a comparison of the tourist areas of the Liberec region.

  • Název v anglickém jazyce

    Film-Induced Tourism as a Support of a Tourist Region’s Competitive Ability

  • Popis výsledku anglicky

    The list of relatively new forms of tourism also includes film-induced tourism, which developed as a reaction to the popularity of film and television. Film and television can influence both the tourist traffic of a specific place as well as its image, perception, value, and, ultimately, the behaviour of visitors at the specific destination. The aim of this work is to identify the positive and negative impacts of film-induced tourism on a destination. The thesis characterises this new global phenomenon and focuses on selected activities of film-induced tourism, including the positive and negative impacts on the destination’s environment. One of the primary results of this thesis is gaining an understanding of the uses of film-induced tourism in the Liberec region and a comparison of the tourist areas of the Liberec region.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings from International Scientific Conference “The Poprad Economic and Management Forum 2019: Current trends and challenges in businesses management”, 17th–18thOctober 2019, Poprad, Slovak Republic

  • ISBN

    978-80-561-0671-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    393-404

  • Název nakladatele

    VERBUM,Catholic University in Ružomberok

  • Místo vydání

    Ružomberok

  • Místo konání akce

    Poprad

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000508191400039