Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Film-induced tourist motivations. The case of Seville (Spain)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F16%3APU140481" target="_blank" >RIV/00216305:26510/16:PU140481 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13683500.2013.872606" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13683500.2013.872606</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13683500.2013.872606" target="_blank" >10.1080/13683500.2013.872606</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Film-induced tourist motivations. The case of Seville (Spain)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tourists' attraction to filmed sites has increased destination marketing organisations (DMOs) interest in film-induced tourism. Seville, Spain, has been the setting of many national and international film productions. Film tourism research has focused on impacts, travel preferences and destination choice, but there is a lack of research on motivations of film tourism. As a consequence, DMO actions in film tourism are often developed ad hoc, in an unplanned and opportunistic way without understanding the phenomenon. This research tries to fill this gap by focusing on film tourism in Seville in order to identify film tourists' motivations. Results identify film tourism activity and find five motivations of the film-induced tourist in Seville: film site experiences, fantasy, novelty, touring the film and personal film-location connection. Results show films add something valuable to destination experience (as a secondary or tertiary attraction). Destination managers should consider novelty factor as an element to enhance tourist experience, especially for non-European ones as well as for female tourists and tourist above 25 years, to motivate a slightly positive site experience.

  • Název v anglickém jazyce

    Film-induced tourist motivations. The case of Seville (Spain)

  • Popis výsledku anglicky

    Tourists' attraction to filmed sites has increased destination marketing organisations (DMOs) interest in film-induced tourism. Seville, Spain, has been the setting of many national and international film productions. Film tourism research has focused on impacts, travel preferences and destination choice, but there is a lack of research on motivations of film tourism. As a consequence, DMO actions in film tourism are often developed ad hoc, in an unplanned and opportunistic way without understanding the phenomenon. This research tries to fill this gap by focusing on film tourism in Seville in order to identify film tourists' motivations. Results identify film tourism activity and find five motivations of the film-induced tourist in Seville: film site experiences, fantasy, novelty, touring the film and personal film-location connection. Results show films add something valuable to destination experience (as a secondary or tertiary attraction). Destination managers should consider novelty factor as an element to enhance tourist experience, especially for non-European ones as well as for female tourists and tourist above 25 years, to motivate a slightly positive site experience.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CURR ISSUES TOUR

  • ISSN

    1368-3500

  • e-ISSN

    1747-7603

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    713-733

  • Kód UT WoS článku

    000374654800009

  • EID výsledku v databázi Scopus