Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attributes of Customer Perceived Value in Developed and Developing Countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F20%3A00007976" target="_blank" >RIV/46747885:24310/20:00007976 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://wairco.org/IJCMSS/December2020Paper11.pdf" target="_blank" >http://wairco.org/IJCMSS/December2020Paper11.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attributes of Customer Perceived Value in Developed and Developing Countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Perceived customer value and, along with it, customer loyalty are cornerstones of building a long-term relationship between a customer and a company, as well as key tools to sustaining the enterprise in the market. Yet, it must be acknowledged that the customer evaluates a product depending on their own expectations that are affected by the given customer’s personality, along with the opinions of people around them, their environment, habits, culture and region within which they live. Therefore, the goal of this work is to identify and compare selected factors that affect customer perceived value in both developed and developing countries, using data collected from a primary survey questionnaire. The study showed statistically significant differences in most factors, depending on the given respondent’s country. The most important attribute, which is quality, was viewed in both evaluated countries equally. However, the assessment of other attributes differs.

  • Název v anglickém jazyce

    Attributes of Customer Perceived Value in Developed and Developing Countries

  • Popis výsledku anglicky

    Perceived customer value and, along with it, customer loyalty are cornerstones of building a long-term relationship between a customer and a company, as well as key tools to sustaining the enterprise in the market. Yet, it must be acknowledged that the customer evaluates a product depending on their own expectations that are affected by the given customer’s personality, along with the opinions of people around them, their environment, habits, culture and region within which they live. Therefore, the goal of this work is to identify and compare selected factors that affect customer perceived value in both developed and developing countries, using data collected from a primary survey questionnaire. The study showed statistically significant differences in most factors, depending on the given respondent’s country. The most important attribute, which is quality, was viewed in both evaluated countries equally. However, the assessment of other attributes differs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Conceptions on Management and Social Sciences

  • ISSN

    2357-2779

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LK - Šrílanská demokratická socialistická republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    9-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus