Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Information Retrieval System for IT Service Desk for Production Line Workers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F21%3A00008910" target="_blank" >RIV/46747885:24310/21:00008910 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mme2021.v2.czu.cz/en/r-16791-news-mme-2021/proceedings-of-the-39-th-international-conference-on-mme-202.html" target="_blank" >https://mme2021.v2.czu.cz/en/r-16791-news-mme-2021/proceedings-of-the-39-th-international-conference-on-mme-202.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Information Retrieval System for IT Service Desk for Production Line Workers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The information retrieval system gets answers to its users’ questions. As a part of an IT service desk available for the workers at the production line it recognizes a spoken request and selects a proper answer or action for this request. Speech recognition done at the beginning of the process and presentation of the selected answer done in the end of the process is solved using freely available modules for speech recognition and text to speech. The subject of the presented research is the process of selecting answers to recognized questions. The software solving this process is done by the authors of this contribution. The main result of the research is the comparison of two approaches of selecting answers to questions, namely decision tree and neural network. The input of both approaches is the set of keywords recognized in the user’s speech. Due to the lack of real data from a real production line, the training set of keywords and correct answers is generated artificially. The result of the research shows that the neural solution is advantageous when the number of possible answers and the number of keywords in questions is high.

  • Název v anglickém jazyce

    Information Retrieval System for IT Service Desk for Production Line Workers

  • Popis výsledku anglicky

    The information retrieval system gets answers to its users’ questions. As a part of an IT service desk available for the workers at the production line it recognizes a spoken request and selects a proper answer or action for this request. Speech recognition done at the beginning of the process and presentation of the selected answer done in the end of the process is solved using freely available modules for speech recognition and text to speech. The subject of the presented research is the process of selecting answers to recognized questions. The software solving this process is done by the authors of this contribution. The main result of the research is the comparison of two approaches of selecting answers to questions, namely decision tree and neural network. The input of both approaches is the set of keywords recognized in the user’s speech. Due to the lack of real data from a real production line, the training set of keywords and correct answers is generated artificially. The result of the research shows that the neural solution is advantageous when the number of possible answers and the number of keywords in questions is high.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    39th International Conference on Mathematical Methods in Economics (MME 2021) Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-213-3126-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    349-354

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague, Kamýcká 129, Prague 6, Czech Republic

  • Místo vydání

    Prague, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague, Kamýck

  • Datum konání akce

    1. 1. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000936369700057