Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Product Endorsement by Opinion Leaders – the Case of Youtube Community

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F21%3A00009008" target="_blank" >RIV/46747885:24310/21:00009008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_8" target="_blank" >10.1007/978-3-030-93131-5_8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Product Endorsement by Opinion Leaders – the Case of Youtube Community

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Content creators are now an integral part of brands‘ communication strategies to integrate the advertising message organically into pre-existing content such as partnerships, product placements, and sponsored content. It is this power of influence over a target audience that brands seek. However, its effectiveness is conditioned by many factors. These factors may include prerequisites such as the influencer being perceived as a credible source with his audience, the subscriber having a parasocial relationship with the influencer, or the subscriber feeling homophily towards the influencer. This chapter explores the dynamic between influencer endorsement on Youtube and brand attitudes and shopping intentions. The chapter combines the information from 20 test sessions, including a real brand-YouTuber collaboration video and the analysis of comments posted under this video.

  • Název v anglickém jazyce

    Product Endorsement by Opinion Leaders – the Case of Youtube Community

  • Popis výsledku anglicky

    Content creators are now an integral part of brands‘ communication strategies to integrate the advertising message organically into pre-existing content such as partnerships, product placements, and sponsored content. It is this power of influence over a target audience that brands seek. However, its effectiveness is conditioned by many factors. These factors may include prerequisites such as the influencer being perceived as a credible source with his audience, the subscriber having a parasocial relationship with the influencer, or the subscriber feeling homophily towards the influencer. This chapter explores the dynamic between influencer endorsement on Youtube and brand attitudes and shopping intentions. The chapter combines the information from 20 test sessions, including a real brand-YouTuber collaboration video and the analysis of comments posted under this video.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Achieving Business Competitiveness in a Digital Environment: Opportunities in E-commerce and Online Marketing

  • ISBN

    9783030931308

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    207-239

  • Počet stran knihy

    239

  • Název nakladatele

    Springer Nature

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly