Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Success factors of airlines' YouTube videos

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F21%3A50018033" target="_blank" >RIV/62690094:18450/21:50018033 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.tdl.org/ertr/index.php/ertr/article/view/465/242" target="_blank" >https://journals.tdl.org/ertr/index.php/ertr/article/view/465/242</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Success factors of airlines' YouTube videos

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media are changing the way that people consume, share, communicate and create content and thus have an important influence on tourism marketing. This paper aims to find which factors are increasing the probability of airlines&apos; videos going viral. The analysis was done on the most successful YouTube airline accounts, which were selected by social media analytical software Socialbakers. IBM SPSS Statistics was used to analyse which factors increase the probability of airline videos going viral. The analysis was done for the ten most successful YouTube airline accounts. A correlation was found between the video length and the number of interactions per 1000 subscribers, and the optimal length of airline video to get the most user interactions.

  • Název v anglickém jazyce

    Success factors of airlines' YouTube videos

  • Popis výsledku anglicky

    Social media are changing the way that people consume, share, communicate and create content and thus have an important influence on tourism marketing. This paper aims to find which factors are increasing the probability of airlines&apos; videos going viral. The analysis was done on the most successful YouTube airline accounts, which were selected by social media analytical software Socialbakers. IBM SPSS Statistics was used to analyse which factors increase the probability of airline videos going viral. The analysis was done for the ten most successful YouTube airline accounts. A correlation was found between the video length and the number of interactions per 1000 subscribers, and the optimal length of airline video to get the most user interactions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Review of Tourism Research

  • ISSN

    1941-5842

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    591-610

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85109115276