Success factors of airlines' YouTube videos
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F21%3A50018033" target="_blank" >RIV/62690094:18450/21:50018033 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.tdl.org/ertr/index.php/ertr/article/view/465/242" target="_blank" >https://journals.tdl.org/ertr/index.php/ertr/article/view/465/242</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Success factors of airlines' YouTube videos
Popis výsledku v původním jazyce
Social media are changing the way that people consume, share, communicate and create content and thus have an important influence on tourism marketing. This paper aims to find which factors are increasing the probability of airlines' videos going viral. The analysis was done on the most successful YouTube airline accounts, which were selected by social media analytical software Socialbakers. IBM SPSS Statistics was used to analyse which factors increase the probability of airline videos going viral. The analysis was done for the ten most successful YouTube airline accounts. A correlation was found between the video length and the number of interactions per 1000 subscribers, and the optimal length of airline video to get the most user interactions.
Název v anglickém jazyce
Success factors of airlines' YouTube videos
Popis výsledku anglicky
Social media are changing the way that people consume, share, communicate and create content and thus have an important influence on tourism marketing. This paper aims to find which factors are increasing the probability of airlines' videos going viral. The analysis was done on the most successful YouTube airline accounts, which were selected by social media analytical software Socialbakers. IBM SPSS Statistics was used to analyse which factors increase the probability of airline videos going viral. The analysis was done for the ten most successful YouTube airline accounts. A correlation was found between the video length and the number of interactions per 1000 subscribers, and the optimal length of airline video to get the most user interactions.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Review of Tourism Research
ISSN
1941-5842
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
591-610
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85109115276