Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modification of Syllabi at the Faculty of Economics, Technical University of Liberec during Online Teaching caused by the Pandemic - Questionnaire Survey Results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F21%3A00010887" target="_blank" >RIV/46747885:24310/21:00010887 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2021_3_02.pdf" target="_blank" >https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2021_3_02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2021-3-002" target="_blank" >10.15240/tul/004/2021-3-002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modification of Syllabi at the Faculty of Economics, Technical University of Liberec during Online Teaching caused by the Pandemic - Questionnaire Survey Results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article summarizes a qualitative and quantitative analysis of the results of a questionnaire survey that took place at the Faculty of Economics, Technical University of Liberec in May 2021. The exceptional situation that occurred during the coronavirus pandemic forced all academic personnel to transfer teaching online. Obviously, such a shift necessarily caused changes in not only the nature of teaching and syllabi, but in communication with students and the relations between students and academic workers. The main goal of this research was to find out how, or whether, teachers modified their syllabi, or course plans, and adapted them to teaching in the online environment, and to what extent. The questionnaire further examined teachers‘ views on online teaching, its negative and positive aspects, and on the tools that academic workers have used most or least in online teaching. The research results primarily map the current situation at the Faculty of Economics and bring a reflection on other possibilities that online teaching offers and, of course, on its pitfalls.

  • Název v anglickém jazyce

    Modification of Syllabi at the Faculty of Economics, Technical University of Liberec during Online Teaching caused by the Pandemic - Questionnaire Survey Results

  • Popis výsledku anglicky

    The article summarizes a qualitative and quantitative analysis of the results of a questionnaire survey that took place at the Faculty of Economics, Technical University of Liberec in May 2021. The exceptional situation that occurred during the coronavirus pandemic forced all academic personnel to transfer teaching online. Obviously, such a shift necessarily caused changes in not only the nature of teaching and syllabi, but in communication with students and the relations between students and academic workers. The main goal of this research was to find out how, or whether, teachers modified their syllabi, or course plans, and adapted them to teaching in the online environment, and to what extent. The questionnaire further examined teachers‘ views on online teaching, its negative and positive aspects, and on the tools that academic workers have used most or least in online teaching. The research results primarily map the current situation at the Faculty of Economics and bring a reflection on other possibilities that online teaching offers and, of course, on its pitfalls.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    28

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    16-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus