Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Service Desk Onboarding Training Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F22%3A00009879" target="_blank" >RIV/46747885:24310/22:00009879 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://aip.vse.cz/artkey/aip-202202-0009_service-desk-onboarding-training-environment.php" target="_blank" >https://aip.vse.cz/artkey/aip-202202-0009_service-desk-onboarding-training-environment.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18267/j.aip.188" target="_blank" >10.18267/j.aip.188</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Service Desk Onboarding Training Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Low qualification of employees newly hired to service desks contributes to the high turnover of service desk agents and consequently to low quality of services delivered. This paper proposes a conceptual artefact comprising two modules for tacit knowledge elicitation and knowledge transfer during the onboarding training process. The design of the artefact follows the design science methodology. Ex-ante evaluation methods are chosen to evaluate the importance of a problem domain and evaluate the artefact feasibility. Expert interviews and focus group discussions with experts from the field were performed to support the evaluation activities. The proposed framework uses eye-tracking technology to complement captured knowledge with tacit knowledge. Next, the proposed model incorporates a simulated environment for enhanced training experience and effective knowledge transfer from expert employees to novice ones. This paper and the proposed artefact aim to improve the training process of service desk employees and to contribute to wider use of tacit knowledge capture and elicitation techniques in IT service management.

  • Název v anglickém jazyce

    Service Desk Onboarding Training Environment

  • Popis výsledku anglicky

    Low qualification of employees newly hired to service desks contributes to the high turnover of service desk agents and consequently to low quality of services delivered. This paper proposes a conceptual artefact comprising two modules for tacit knowledge elicitation and knowledge transfer during the onboarding training process. The design of the artefact follows the design science methodology. Ex-ante evaluation methods are chosen to evaluate the importance of a problem domain and evaluate the artefact feasibility. Expert interviews and focus group discussions with experts from the field were performed to support the evaluation activities. The proposed framework uses eye-tracking technology to complement captured knowledge with tacit knowledge. Next, the proposed model incorporates a simulated environment for enhanced training experience and effective knowledge transfer from expert employees to novice ones. This paper and the proposed artefact aim to improve the training process of service desk employees and to contribute to wider use of tacit knowledge capture and elicitation techniques in IT service management.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Informatica Pragensia

  • ISSN

    1805-4951

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    265-284

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85136616492