Automobilová sedačka s řízeným pružícím a tlumícím mechanismem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24410%2F12%3A%230001136" target="_blank" >RIV/46747885:24410/12:#0001136 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24620/12:#0000103
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Automobilová sedačka s řízeným pružícím a tlumícím mechanismem
Popis výsledku v původním jazyce
Vlastní technické řešení umožňuje aktivní regulaci vibroizolačních vlastností podle hmotnosti sedící osoby a dynamického chování automobilu a to i při menších tloušťkách polyuretanové vrstvy, případně při využití levnějších nepolyuretanových materiálů. Podstatou technického řešení je konstrukce, jenž se skládá z viskoelastické výztuhy sedáku, která je tvořená pleteným, tkaným nebo jiným vhodným textilním elastickým či viskoelastickým plošným obdélníkovým útvarem. Výztuha obepíná rotační válec na stranějedné a pákový mechanismus na straně druhé, což umožňuje řízené nastavení tuhosti a tlumení pro danou vstupní frekvenci.
Název v anglickém jazyce
Car seat with controlled damping and springing mechanism
Popis výsledku anglicky
The technical solution allows active control of vibro-insulation characteristics according to weight of the occupant and the dynamic behaviour of the car. There can be also used thinner polyurethane layer, or cheaper non-polyurethane materials. The principle of technical solution consists in the construction, which is composed of a visco-elastic seat reinforcement, which is formed by a knitted, woven fabric or other suitable elastic or visco-elastic planar rectangular material. Reinforcement is wound around rotating cylinder on one side and on the opposite side is fixed on the lever mechanism. It allows controlled stiffness and damping settings for a given input frequency.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
PNS 1
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Poloprovozní testy ukázaly, že systémové řešení funkčního vzorku umožňuje aktivní regulaci vibroizolačních vlastností podle hmotnosti sedící osoby a dynamického chování automobilu a to i při menších tloušťkách polyuretanové vrstvy, případně při využití levnějších nepolyuretanových materiálů. Licenční smlouva nebyla uzavřena. Kontaktní osoba Michal Petrů (michal.petru@tul.cz).
Ekonomické parametry
Bylo docíleno snížení hmotnosti automobilové sedačky, využití recyklovaného materiálu, úspora výrobních nákladů.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
46747885
Název vlastníka
Technická univerzita v Liberci
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—