System solution for car seat with active adjustable visco-elastic reinforcement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F12%3A%230002897" target="_blank" >RIV/46747885:24210/12:#0002897 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24410/12:#0001106
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
System solution for car seat with active adjustable visco-elastic reinforcement
Popis výsledku v původním jazyce
The development of car seats solves the complex problem of the weight reduction, energy efficiency and use of recycled and recyclable materials which maintains or improves a safety and quality of the current seats. Exciting dynamic forces are transformedby the passive construction of the seat. They are especially inertial forces and they cause vibrations of the individual seat parts, which has a negative effect on the human body. The optimal principle could be the seat construction with non-polyurethane material with an active adjustable damping system situated in the place, where vibrations have the highest value. Regulation can be controlled through the visco-elastic reinforcements which has springing and damping characteristics. For the assessmentof the mechanical properties of visco-elastic reinforcement static tests were carried out and FEM simulation model was designed for description of the stress and strain distribution.
Název v anglickém jazyce
System solution for car seat with active adjustable visco-elastic reinforcement
Popis výsledku anglicky
The development of car seats solves the complex problem of the weight reduction, energy efficiency and use of recycled and recyclable materials which maintains or improves a safety and quality of the current seats. Exciting dynamic forces are transformedby the passive construction of the seat. They are especially inertial forces and they cause vibrations of the individual seat parts, which has a negative effect on the human body. The optimal principle could be the seat construction with non-polyurethane material with an active adjustable damping system situated in the place, where vibrations have the highest value. Regulation can be controlled through the visco-elastic reinforcements which has springing and damping characteristics. For the assessmentof the mechanical properties of visco-elastic reinforcement static tests were carried out and FEM simulation model was designed for description of the stress and strain distribution.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
5th International Mechanical Engineering Forum Prague
ISBN
978-80-213-2291-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
761-772
Název nakladatele
ČZU Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—