Numerical and Experimental Analysis of Composite Reinforcements Applicable for a Car Seat Innovation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F14%3A%230006552" target="_blank" >RIV/46747885:24210/14:#0006552 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical and Experimental Analysis of Composite Reinforcements Applicable for a Car Seat Innovation
Popis výsledku v původním jazyce
Polyurethane foam replacement with an alternative recycled material, weight reducing and decreasing of unwanted mechanical vibration is not only a key issue of the current design and technological development of car seats, but it is issue of all the seats used for wheeled transport machinery. Input dynamic forces are transformed by a passive constructions seat. These forces include especially inertial forces that cause vibrations of the individual parts of seats having a negative impact on the human body. The optimal solution would be active adjustable damping system, which reduce peaks of vibrations. For this purpose experiments and numerical simulation of new composite reinforcement having viscous and elastic properties were carried out. From the results of analysis and measurements was found that the composite reinforcement has suitable mechanical properties and therefore it could be used to an innovation of currently used steel reinforcement of car seat.
Název v anglickém jazyce
Numerical and Experimental Analysis of Composite Reinforcements Applicable for a Car Seat Innovation
Popis výsledku anglicky
Polyurethane foam replacement with an alternative recycled material, weight reducing and decreasing of unwanted mechanical vibration is not only a key issue of the current design and technological development of car seats, but it is issue of all the seats used for wheeled transport machinery. Input dynamic forces are transformed by a passive constructions seat. These forces include especially inertial forces that cause vibrations of the individual parts of seats having a negative impact on the human body. The optimal solution would be active adjustable damping system, which reduce peaks of vibrations. For this purpose experiments and numerical simulation of new composite reinforcement having viscous and elastic properties were carried out. From the results of analysis and measurements was found that the composite reinforcement has suitable mechanical properties and therefore it could be used to an innovation of currently used steel reinforcement of car seat.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technológ
ISSN
1337-8996
e-ISSN
—
Svazek periodika
Nr. 1
Číslo periodika v rámci svazku
vol. 6
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
25-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—