Approach to evaluation of car seats fabrics performance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24410%2F18%3A00006278" target="_blank" >RIV/46747885:24410/18:00006278 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24620/18:00006278
Výsledek na webu
<a href="http://www.revistaindustriatextila.ro/index.php/en/2018/2018-2" target="_blank" >http://www.revistaindustriatextila.ro/index.php/en/2018/2018-2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Approach to evaluation of car seats fabrics performance
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with investigating performance of car seat fabrics in terms of their compression and recovery properties and physiological comfort of sitting. Polyurethane foam, nonwoven and 3D knitted spacer fabrics are commonly used as padding (in middle layer) in car seats cover. The current work presents an alternative approach to evaluate effectivity of car seat fabrics, namely their compression behaviour, variation in thickness under dynamic loading, thermal properties, water vapour resistance and air permeability. The above mentioned properties belong to basic requirements in car seat manufacturing. Micro-tomography system was used to obtain detailed information about change in internal structure of fabric samples, before and after compression test.
Název v anglickém jazyce
Approach to evaluation of car seats fabrics performance
Popis výsledku anglicky
This paper deals with investigating performance of car seat fabrics in terms of their compression and recovery properties and physiological comfort of sitting. Polyurethane foam, nonwoven and 3D knitted spacer fabrics are commonly used as padding (in middle layer) in car seats cover. The current work presents an alternative approach to evaluate effectivity of car seat fabrics, namely their compression behaviour, variation in thickness under dynamic loading, thermal properties, water vapour resistance and air permeability. The above mentioned properties belong to basic requirements in car seat manufacturing. Micro-tomography system was used to obtain detailed information about change in internal structure of fabric samples, before and after compression test.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20503 - Textiles; including synthetic dyes, colours, fibres (nanoscale materials to be 2.10; biomaterials to be 2.9)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Industria Textila
ISSN
1222-5347
e-ISSN
—
Svazek periodika
69
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
96-103
Kód UT WoS článku
000432470900003
EID výsledku v databázi Scopus
—