Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Approach to evaluation of car seats fabrics performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24410%2F18%3A00006278" target="_blank" >RIV/46747885:24410/18:00006278 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24620/18:00006278

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.revistaindustriatextila.ro/index.php/en/2018/2018-2" target="_blank" >http://www.revistaindustriatextila.ro/index.php/en/2018/2018-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Approach to evaluation of car seats fabrics performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with investigating performance of car seat fabrics in terms of their compression and recovery properties and physiological comfort of sitting. Polyurethane foam, nonwoven and 3D knitted spacer fabrics are commonly used as padding (in middle layer) in car seats cover. The current work presents an alternative approach to evaluate effectivity of car seat fabrics, namely their compression behaviour, variation in thickness under dynamic loading, thermal properties, water vapour resistance and air permeability. The above mentioned properties belong to basic requirements in car seat manufacturing. Micro-tomography system was used to obtain detailed information about change in internal structure of fabric samples, before and after compression test.

  • Název v anglickém jazyce

    Approach to evaluation of car seats fabrics performance

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with investigating performance of car seat fabrics in terms of their compression and recovery properties and physiological comfort of sitting. Polyurethane foam, nonwoven and 3D knitted spacer fabrics are commonly used as padding (in middle layer) in car seats cover. The current work presents an alternative approach to evaluate effectivity of car seat fabrics, namely their compression behaviour, variation in thickness under dynamic loading, thermal properties, water vapour resistance and air permeability. The above mentioned properties belong to basic requirements in car seat manufacturing. Micro-tomography system was used to obtain detailed information about change in internal structure of fabric samples, before and after compression test.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20503 - Textiles; including synthetic dyes, colours, fibres (nanoscale materials to be 2.10; biomaterials to be 2.9)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Industria Textila

  • ISSN

    1222-5347

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    96-103

  • Kód UT WoS článku

    000432470900003

  • EID výsledku v databázi Scopus