Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of heat on recovery efficiency of car seat fabric

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24410%2F18%3A00006280" target="_blank" >RIV/46747885:24410/18:00006280 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of heat on recovery efficiency of car seat fabric

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with investigating performance of car seat fabrics in terms of their compression and recovery properties influenced by heat degradation. Polyurethane foam, nonwoven and 3D knitted spacer fabrics are commonly used as padding (in middle layer) in car seats cover. The current work presents an alternative approach to evaluate effectivity of car seat fabrics, namely behaviour of their middle layers before and after heat degradation which simulates hot summer condition. In summary, results show that 3D spacer is the most appropriate middle layer for car seat cover because of its recovery properties is very good at both before and after heat degradation (about 94 % from original thickness) on the contrary PU foam. The PU foam is very good at recovery behaviour under standard ambient conditions (temperature about 25&ordm;C) on the other hand PU foam recovery significantly decreases (about 40% against 3D spacer) after impact of high temperature.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of heat on recovery efficiency of car seat fabric

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with investigating performance of car seat fabrics in terms of their compression and recovery properties influenced by heat degradation. Polyurethane foam, nonwoven and 3D knitted spacer fabrics are commonly used as padding (in middle layer) in car seats cover. The current work presents an alternative approach to evaluate effectivity of car seat fabrics, namely behaviour of their middle layers before and after heat degradation which simulates hot summer condition. In summary, results show that 3D spacer is the most appropriate middle layer for car seat cover because of its recovery properties is very good at both before and after heat degradation (about 94 % from original thickness) on the contrary PU foam. The PU foam is very good at recovery behaviour under standard ambient conditions (temperature about 25&ordm;C) on the other hand PU foam recovery significantly decreases (about 40% against 3D spacer) after impact of high temperature.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20503 - Textiles; including synthetic dyes, colours, fibres (nanoscale materials to be 2.10; biomaterials to be 2.9)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000843" target="_blank" >EF16_019/0000843: Hybridní materiály pro hierarchické struktury</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů