Concept Formation of the Concept of Function
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F05%3A%230000205" target="_blank" >RIV/46747885:24510/05:#0000205 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Concept Formation of the Concept of Function
Popis výsledku v původním jazyce
Three points of view of the concept of function are discussed: 1) a phylogenetic view based on the history of mathematics, 2) a view of school mathematics, 3) an ontogenetic point of view based on cognitive psychology and some results of our own research.
Název v anglickém jazyce
Concept Formation of the Concept of Function
Popis výsledku anglicky
Three points of view of the concept of function are discussed: 1) a phylogenetic view based on the history of mathematics, 2) a view of school mathematics, 3) an ontogenetic point of view based on cognitive psychology and some results of our own research.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Researching the Teaching and Learning of Mathematics II
ISBN
3-85499-188-6
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Počet stran knihy
336
Název nakladatele
Trauner Verlag Linz
Místo vydání
Linz
Kód UT WoS kapitoly
—