Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CONDITIONS OF TEACHING ICT AT THE PRIMARY SCHOOL IN LIBEREC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F10%3A%230000321" target="_blank" >RIV/46747885:24510/10:#0000321 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CONDITIONS OF TEACHING ICT AT THE PRIMARY SCHOOL IN LIBEREC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The used of ICT at primary schools is often studied topic. Any institutions have not interested in the question whether the good facilities indicate quality education. Although the EU considers the ICT (technology and computer literacy) as an indicator of quality education, the indicators of evaluating the level of education are not defined. The exploration of the conditions of teaching ICT is realized in pre-phase of the research at schools in Liberec. The article describes results of this exploration.Three schools with different levels of conditions will be selected for next comparative analysis of school ICT curriculums.

  • Název v anglickém jazyce

    CONDITIONS OF TEACHING ICT AT THE PRIMARY SCHOOL IN LIBEREC

  • Popis výsledku anglicky

    The used of ICT at primary schools is often studied topic. Any institutions have not interested in the question whether the good facilities indicate quality education. Although the EU considers the ICT (technology and computer literacy) as an indicator of quality education, the indicators of evaluating the level of education are not defined. The exploration of the conditions of teaching ICT is realized in pre-phase of the research at schools in Liberec. The article describes results of this exploration.Three schools with different levels of conditions will be selected for next comparative analysis of school ICT curriculums.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY IN EDUCATION, 2010

  • ISBN

    978-80-7368-775-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    55-60

  • Název nakladatele

    UNIV OSTRAVA, OSTRAVSKA UNIV & OSTRAVE, DVORAKOVA 7, OSTRAVA 1, 701 03, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Roznov pod Radhostem, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    9. 10. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    289741800005