Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of articles in Academic Writing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000311" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000311 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://acc-ern.tul.cz/cs/journal/item/root/acc-journal-32011-issue-c" target="_blank" >http://acc-ern.tul.cz/cs/journal/item/root/acc-journal-32011-issue-c</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of articles in Academic Writing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Writing academic texts in English is an inevitable part of work of all academics and researchers. It is, however, often the case that scientifically excellent contributions are not published because of the lack of accuracy. Moreover, mistakes seem to beuniversal, articles being among the most frequent ones. This paper pursues the following aims: 1) systematically describe and categorize the use of articles in academic texts, 2) determine the most common mistakes in the use of articles made by L1 Czechwriters, and 3) delimitate the problem areas and possible remedial steps. Four thousand and forty eight articles have been excerpted from six scientific texts in American English, classified and analyzed. Mistakes have been studied on scientific articleswritten by Ph.D. students with the conclusion that they can generally be classified into three areas. These areas should then logically represent the focus of instruction

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of articles in Academic Writing

  • Popis výsledku anglicky

    Writing academic texts in English is an inevitable part of work of all academics and researchers. It is, however, often the case that scientifically excellent contributions are not published because of the lack of accuracy. Moreover, mistakes seem to beuniversal, articles being among the most frequent ones. This paper pursues the following aims: 1) systematically describe and categorize the use of articles in academic texts, 2) determine the most common mistakes in the use of articles made by L1 Czechwriters, and 3) delimitate the problem areas and possible remedial steps. Four thousand and forty eight articles have been excerpted from six scientific texts in American English, classified and analyzed. Mistakes have been studied on scientific articleswritten by Ph.D. students with the conclusion that they can generally be classified into three areas. These areas should then logically represent the focus of instruction

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    C

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    147 - 154

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus