Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sentence Complexity in Academic Written English: A Syntactic Study with a Diachronic Perspective (1904 - 2005)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000318" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000318 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sentence Complexity in Academic Written English: A Syntactic Study with a Diachronic Perspective (1904 - 2005)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This book is a contribution to research into the analysis of academic English. It focuses on concrete evidence of change in the syntactic structure of sentences and sentence complexity over a period of about a century. It analyses academic texts from thefields of psychology and economics. Unlike most current research into academic English which focuses on selective syntactic issues, this book offers analyses of stretches of continuous running texts and categorises every explicitly expressed finite andnon-finite predication which occurs in them. The detailed examination of these texts and especially the diachronic perspective which the study adopts reveal and pinpoint some discernible trends in the modes of expression of current academic English. Thefindings indicate that current academic prose is less complex and more impersonal than a hundred years ago and shows a tendency towards a non-finite mode of expression. Non-finite clauses are used not only instead of hypotactically but al

  • Název v anglickém jazyce

    Sentence Complexity in Academic Written English: A Syntactic Study with a Diachronic Perspective (1904 - 2005)

  • Popis výsledku anglicky

    This book is a contribution to research into the analysis of academic English. It focuses on concrete evidence of change in the syntactic structure of sentences and sentence complexity over a period of about a century. It analyses academic texts from thefields of psychology and economics. Unlike most current research into academic English which focuses on selective syntactic issues, this book offers analyses of stretches of continuous running texts and categorises every explicitly expressed finite andnon-finite predication which occurs in them. The detailed examination of these texts and especially the diachronic perspective which the study adopts reveal and pinpoint some discernible trends in the modes of expression of current academic English. Thefindings indicate that current academic prose is less complex and more impersonal than a hundred years ago and shows a tendency towards a non-finite mode of expression. Non-finite clauses are used not only instead of hypotactically but al

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-3-8443-3365-7

  • Počet stran knihy

    211

  • Název nakladatele

    LAP LAMBERT Academic Publishing GmbH and Co. KG

  • Místo vydání

    Saarbrucken, Deutschland

  • Kód UT WoS knihy