Etika ve vzdělávání dospělých
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000394" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000394 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Etika ve vzdělávání dospělých
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto stručného pojednání je přispět k diskusi o etice ve vzdělávání dospělých pomocí analýzy problému, který se týká otázek správného či morálního jednání ve vzdělávání dospělých. Jde o základní morální hodnoty a normy, které se obrazí ve vzdělávání dospělých, stejně jako (v konečném důsledku) ve fungování institucí vzdělávání dospělých. Jde také o problém etického rozhodování, které je imanentní součástí práce v každé profesi zabývající se primárně prací ?s lidmi?, tedy i ve vzdělávání dospělých. Autorka vychází z předpokladu, že každá vzdělávací aktivita realizovaná s dospělými lidmi má svůj implicitní etický rozměr. V jejím rámci dochází také k předávání, podporování či potlačování hodnot, norem a následně také názorů a postojů dospělého člověka, to vše s ohledem na společenskou zakázku vzdělávání dospělých. Vzdělávání dospělých má tedy výrazně mocenský charakter. Základní oporou tohoto pro tento text jsou elementární etické teorie, které tvoří rámec úvah o jednotlivých aspe
Název v anglickém jazyce
Ethics in Adult Education
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to contribute to the debate on ethics in adult education through analyzing the issues of good and moral behavior in adult education. It is a basic moral values and standards which is reflected in adult education, as well as (ultimately) in the functioning of institutions for adult education. It's also the issue of ethical decision making, which is immanent part of work in every profession concerned primarily with the work "with people", adult education including. I presume that each educational activity carried out with adults has its own implicit ethical dimension. In this framework, there is also a transfer, promotion or suppression of values, norms, and consequently also the opinions and attitudes of an adult, all with regard to the social contract of adult education. Adult education has power in nature. On the labor market, this fact shows the final effect through adult education. This text is based on the elementary ethical theories as frames for the fol
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Etos - Etika v pedagogice a socialni praci
ISBN
978-80-7372-788-8
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
39-47
Počet stran knihy
114
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Kód UT WoS kapitoly
—