Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Etika ve vzdělávání dospělých

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000394" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000394 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Etika ve vzdělávání dospělých

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto stručného pojednání je přispět k diskusi o etice ve vzdělávání dospělých pomocí analýzy problému, který se týká otázek správného či morálního jednání ve vzdělávání dospělých. Jde o základní morální hodnoty a normy, které se obrazí ve vzdělávání dospělých, stejně jako (v konečném důsledku) ve fungování institucí vzdělávání dospělých. Jde také o problém etického rozhodování, které je imanentní součástí práce v každé profesi zabývající se primárně prací ?s lidmi?, tedy i ve vzdělávání dospělých. Autorka vychází z předpokladu, že každá vzdělávací aktivita realizovaná s dospělými lidmi má svůj implicitní etický rozměr. V jejím rámci dochází také k předávání, podporování či potlačování hodnot, norem a následně také názorů a postojů dospělého člověka, to vše s ohledem na společenskou zakázku vzdělávání dospělých. Vzdělávání dospělých má tedy výrazně mocenský charakter. Základní oporou tohoto pro tento text jsou elementární etické teorie, které tvoří rámec úvah o jednotlivých aspe

  • Název v anglickém jazyce

    Ethics in Adult Education

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to contribute to the debate on ethics in adult education through analyzing the issues of good and moral behavior in adult education. It is a basic moral values and standards which is reflected in adult education, as well as (ultimately) in the functioning of institutions for adult education. It's also the issue of ethical decision making, which is immanent part of work in every profession concerned primarily with the work "with people", adult education including. I presume that each educational activity carried out with adults has its own implicit ethical dimension. In this framework, there is also a transfer, promotion or suppression of values, norms, and consequently also the opinions and attitudes of an adult, all with regard to the social contract of adult education. Adult education has power in nature. On the labor market, this fact shows the final effect through adult education. This text is based on the elementary ethical theories as frames for the fol

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Etos - Etika v pedagogice a socialni praci

  • ISBN

    978-80-7372-788-8

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    39-47

  • Počet stran knihy

    114

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Kód UT WoS kapitoly