Revidovanáý Bloomova taxonomie v českém vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000421" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000421 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Revidovanáý Bloomova taxonomie v českém vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Text hodnotí vývoj, současný stav a používání Bloomovy taxonomie kognitivních vzdělávacích cílů, revidovanou taxonomii a její kritiku. V textu se upozorňuje na výhody a přednosti této taxonomie, které se týkají jednoduchosti, srozumitelnosti a přehlednosti. Poukazováno je i na její nedostatky, které se týkají nejednoznačnosti v zařazování vzdělávacích cílů. To je prezentováno na příkladu dotazníkového šetření pomocí matice revidované Bloomovy taxonomie, s jejíž pomocí byly hodnoceny očekávané výsledků zRVP pro základní vzdělávání, vzdělávací obor geografie/zeměpis. V kritickém posuzování je využívaná práce Nové taxonomie (Marzano&Kendall 2007).
Název v anglickém jazyce
A REVISION OF BLOOM?S TAXONOMY IN CZECH EDUCATION
Popis výsledku anglicky
Development, current state and using the Bloom's Taxonomy of Educational Objectives are evaluated in the text. A Revision of Bloom's Taxonomy is used rarely in the Czech R. The Taxonomy is simple and intelligible and lucid. But as the text mentioned deficiencies of the taxonomy are in its ambiguity. The strong critique comes from Marzano&Kendall (2007) and their New Taxonomy. The results of simple questionnaire of geography students of Faculty of Education, Technical University of Liberec are presented.They used the Anderson et al. (2001) matrix. They evaluated outcomes of the Czech curriculum of primary school (for pupils aged 14 years). The results say the Czech geographical outcomes are not formulated clearly (several verbs and knowledge appear inone of the outcomes).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sapere Aude
ISBN
978-80-904877-2-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
1