Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktuální přístupy k hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230000970" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0000970 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aktuální přístupy k hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Optimální úroveň tělesné zdatnosti u dívek a chlapců školního věku je považována za důležitý činitel působící preventivně proti civilizačním chorobám, které jsou výsledkem nezdravého životního stylu. Hodnocení tělesné zdatnosti ve školních podmínkách jeobjektivně možné pouze prostřednictvím standardizovaných terénních testů, které se sdružují nejčastěji do tzv. testových baterií. Za posledních několik desetiletí se významně zrychlil vývoj v koncepci tělesné zdatnosti, důkazem bylo vytvoření velkého množství nových testových baterií. Cílem práce je uvést stručný přehled vybraných testových baterií, které lze v současné době použít u naší populace školních dětí a charakterizovat základní změny ve vývoji koncepce tělesné zdatnosti. Aktuálně nejvíce rozšířenými testovými bateriemi jsou na našem území EUROFIT, FITNESSGRAM, INDARES, OVOV a UNIFITTEST. Koncepce hodnocení tělesné zdatnosti u populace školních dětí zaznamenala v posledním čtvrtstoletí významný posun ve svém celkovém pojetí od

  • Název v anglickém jazyce

    Current approaches to the evaluation of physical fitness in school-aged children

  • Popis výsledku anglicky

    The optimal level of physical fitness in boys and girls of school age is considered as an important factor in the prevention of non-communicable diseases resulting from the unhealthy lifestyle. The evaluation of physical fitness in children at schools isobjectively possible only by using available field methods (standardized test batteries). In recent years, numerous of different test batteries assessing physical fitness have been designed. The aim of the work is to compare the selected test batteriesassessing physical fitness in school-aged children in the Czech Republic and characterize the development of physical fitness concept. EUROFIT, FITNESSGRAM, INDARES, OVOV and UNIFITTEST are currently the most widely used test batteries in this country. Generally, the concepts of test batteries used in the last quarter century in the Czech Republic has mostly registered a significant progress in its overall approach from the performance-related to the health-related fitness. Other advance

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pedagogická kinantropologie

  • ISBN

    978-80-263-0505-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    96-104

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Frýdlant nad Ostravicí

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku