Aspekty profesionalizace učitelského vzdělávání ve střední a jihovýchodní Evropě ? historické a systematické otázky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230001009" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0001009 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24510/13:#0001023 RIV/46747885:24510/13:#0001029
Výsledek na webu
<a href="http://dejiny-ucitelskeho-vzdelavani.fp.tul.cz/" target="_blank" >http://dejiny-ucitelskeho-vzdelavani.fp.tul.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aspekty profesionalizace učitelského vzdělávání ve střední a jihovýchodní Evropě ? historické a systematické otázky
Popis výsledku v původním jazyce
Mezinárodní konference k otázce dějin, výchovy a vzdělávání, již čtvrtá v pořadí, se snažila podat plastický obraz o podmínkách a danostech vývoje učitelského vzdělávání v zemích střední a jihovýchodní Evropy od počátků moderního učitelského vzdělávání,které se vyznačovaly nahodilostí či absencí systému, až po postupné zavádění a realizaci systematické reformy učitelského vzdělávání. Pozornost byla věnována období poslední třetiny 18. století (zejména období po roce 1774) až do konce 19. století (zejména časovému prostoru do milníku rakouského školství, jímž byl rok 1869). Pozornost se přitom soustředila na reformu učitelského vzdělávání tzv. obecných či národních škol. Konference se snažila zodpovědět otázky, zdali dané reformy byly na všech územíchzaváděny státem, jeho správní mocí rovněž naplňovány a kontrolovány, či jaké jiné procesy můžeme v dané problematice zaznamenat. Je zřejmé, že v rámci tak rozlehlého, politicky a kulturně odlišného geografického prostoru jsme konfrontován
Název v anglickém jazyce
Aspects of teacher education professionalization in Central and Southeastern Europe ? historic and systemic topics
Popis výsledku anglicky
The fourth international conference dealing with history and eductaion aimed to provide a vivid picture of the conditions and facts of the development of teacher education in the countries of Central and Southeastern Europe from the beginning of modern teacher education, which was distinguished by its randomness or the absence of a system, to gradual introduction and implementation of a systematic reform of teacher education. Attention was paid to the period of the last third of the 18th century (mainlythe period after 1774) till the end of the 19th century (mainly to the period up to the milestone of Austrian school system: the year 1869). Attention was devoted to reforms of teacher education of so called general or national schools. The conference attempted to answer questions whether the given reforms were introduced by the state in all areas and by its administration powers also implemented and checked, or what processes can be noticed in the given topic. It is obvious that within
Klasifikace
Druh
M - Uspořádání konference
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Liberec
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
22
Počet zahraničních účastníků
18
Typ akce podle státní přísl. účastníků
EUR - Evropská akce