Paradigmatická proměna domácího pojetí environmentální výchovy.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230001017" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0001017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Paradigmatická proměna domácího pojetí environmentální výchovy.
Popis výsledku v původním jazyce
Článek srovnává pojetí environmentální výchovy v zahraničí, v Československu a v České republice od 70. let 20. století do současnosti. Zároveň představuje nové pojetí environmentální výchovy vymezené v tzv. Doporučených očekávaných výstupech pro průřezová témata Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, které je současným vyústěním formování environmentální výchovy v České republice. Porovnává současné pojetí environmentální výchovy v zahraničí se stávajícím vymezením průřezového tématu,diskutuje zjištěné rozdíly a navrhuje, jakým způsobem by nové pojetí mohlo být dále ověřováno z hlediska efektivity i užitečnosti pro pedagogickou praxi.
Název v anglickém jazyce
Paradigm change of the Czech approach to environmental education
Popis výsledku anglicky
The article compares approaches to environmental education in abroad, in Czechoslovakia, and in the Czech Republic since 1970s to nowadays. Concurrently it introduces a new approach to environmental education defined in Recommended expected objectives for cross-curricular subjects in Framework Education Programmes for Elementary Education, which is a result of forming of the subject in the Czech Republic. It compares contemporary approach to environmental education with the current definition of the cross-curricula subject, discusses founded differences and suggests the way the effectiveness and usefulness for educational practice of the new approach could be further verified.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika. Časopis pro vědy o vzdělávání a výchově.
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
63
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
184-198
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—