Professional and national emancipation of Czech teachers in the last third of the 19th Century - the motives, objectives, experience, reflection.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230001020" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0001020 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24510/13:#0001025
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
něnčina
Název v původním jazyce
Die berufliche und nationale Emanzipation der tschechischen Lehrerschaft im letzten Drittel des 19. Jhrs. Motive, Ziele, Erfahrungen und Reflexionen.
Popis výsledku v původním jazyce
Die Studie analysiert die Hauptstromungen in der Diskussion der tschechischen Lehrerschaft betreffend die Fragen ihrer nationalen und profesionnlen Lehrerschaft. Die Analyse beruht auf den represenatativen Zeitungen und Zeitschriften der tschechischen Lehrerschft in der betreffenden Zeitperiode - letzten Drittels des 19. Jhrs. Im Vordergrund steht die Analyse von den Lehrervereinsaktivitaeten, den Lehrerversammlungszielen und den Lehrervereinsprogrammen.
Název v anglickém jazyce
Professional and national emancipation of Czech teachers in the last third of the 19th Century - the motives, objectives, experience, reflection.
Popis výsledku anglicky
The article analyzes the issues of professional and national emancipation of the Czech teachers in the context of the process of national emancipation of nations in Habsburg monarchy and in the context of the dynamics of professionalization of the teaching profession in the last 19th century. Some representative teaching journals are selected to be analyzed. In the foreground there is the reconstruction of dominant national professional discourses by the Czech teachers in a given period - with regard totheir social activities and regular teachers' congress.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
History of Education and Childrens Literature
ISSN
1971-1093
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
IT - Italská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
181-198
Kód UT WoS článku
318900600010
EID výsledku v databázi Scopus
—