Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Professional and national emancipation of Czech teachers in the last third of the 19th Century - the motives, objectives, experience, reflection.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230001020" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0001020 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24510/13:#0001025

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    něnčina

  • Název v původním jazyce

    Die berufliche und nationale Emanzipation der tschechischen Lehrerschaft im letzten Drittel des 19. Jhrs. Motive, Ziele, Erfahrungen und Reflexionen.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Die Studie analysiert die Hauptstromungen in der Diskussion der tschechischen Lehrerschaft betreffend die Fragen ihrer nationalen und profesionnlen Lehrerschaft. Die Analyse beruht auf den represenatativen Zeitungen und Zeitschriften der tschechischen Lehrerschft in der betreffenden Zeitperiode - letzten Drittels des 19. Jhrs. Im Vordergrund steht die Analyse von den Lehrervereinsaktivitaeten, den Lehrerversammlungszielen und den Lehrervereinsprogrammen.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional and national emancipation of Czech teachers in the last third of the 19th Century - the motives, objectives, experience, reflection.

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyzes the issues of professional and national emancipation of the Czech teachers in the context of the process of national emancipation of nations in Habsburg monarchy and in the context of the dynamics of professionalization of the teaching profession in the last 19th century. Some representative teaching journals are selected to be analyzed. In the foreground there is the reconstruction of dominant national professional discourses by the Czech teachers in a given period - with regard totheir social activities and regular teachers' congress.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    History of Education and Childrens Literature

  • ISSN

    1971-1093

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    181-198

  • Kód UT WoS článku

    318900600010

  • EID výsledku v databázi Scopus