Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Feminizace učitelské profese aneb profesionalizace žen učitelek jako důsledek institucionalizace primární edukace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73595921" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73595921 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333175807" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333175807</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Feminizace učitelské profese aneb profesionalizace žen učitelek jako důsledek institucionalizace primární edukace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje problematice profesionalizace žen učitelek v historickém kontextu procesu institucionalizace elementárního školství v českých zemích Habsburské monarchie v průběhu 19. století. Na základě analýzy diskursivních praktik definujících proměny role ženy, budou rekonstruovány počátky a proměny profesního uplatnění žen učitelek vedoucí k feminizaci učitelského povolání. Obsah příspěvku bude zaměřen na dva důležité a vzájemně provázané aspekty. Na prvním místě bude zjednodušeně nastíněn proces institucionalizace národního školství, který se ruku v ruce nesl v duchu národního boje, stejně jako ženského emancipačního hnutí, a za druhé ve své podstatě vedl k profesionalizaci ženského učitelského povolání.

  • Název v anglickém jazyce

    Education Primary Education Feminition of the Teacher Profession or Professionalization of Women Teacher as a Result of Institutionalization of Primary Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issue of professionalization of female teachers in the historical context of the process of institutionalization of elementary education in the Czech lands of the Habsburg monarchy during the 19th century. Based on the analysis of the discourse practices defining the transformation of the role of a woman, the beginnings and changes in the professional use of the female teacher will be reconstructed to feminize the teaching profession. The content of the paper will focus on two important and interrelated aspects. Firstly, the complex process of institutionalizing national education, which hand in hand in the spirit of national struggle, as well as the women&apos;s emancipation movement, has been clarified and has, secondly and in essence, led to the professionalization of the female teacher&apos;s profession.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou organizovanou Pedagogickou fakultou Prešovskej univerzity v Prešove pri príležitosti 70. výročia založenia Pedagogickej fakulty v Prešove

  • ISBN

    978-80-555-2267-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    58-65

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    6. 2. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku