Pojem výchova v pedagogice a andragogice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F14%3A%230001131" target="_blank" >RIV/46747885:24510/14:#0001131 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2014/e-Pedagogium_3-2014_online.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2014/e-Pedagogium_3-2014_online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pojem výchova v pedagogice a andragogice
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka se v příspěvku pokouší vymezit pojem výchova v andragogice s poukazy na podobnosti a odlišnosti vnímání tohoto pojmu v pedagogice. Na základě argumentací vybraných vůdčích osobností české andragogiky k tématu si autorka klade za cíl pojem výchovauchopit celistvěji, než tomu bylo dosud v české andragogické odborné literatuře. Výchovným cílům normativního charakteru nebyla v oblasti andragogiky dosud věnována dostatečná pozornost. Autorka na základě opory v oblasti vnitřních podmínek vychovávaných postuluje názor, že andragogika není jen o ?učení dospělých? nebo ?vzdělávání dospělých?, ale že se zároveň může ve vybraných oblastech působení jednat o výchovu v normativním smyslu, kde jsou předem stanovené cíle našeho působení na dospělého jedincevýchovné.
Název v anglickém jazyce
Normative Education in Educational Science (Pedagogy) and Andragogy
Popis výsledku anglicky
This article is focused on defining the term education in its normative meaning in Andragogy. Using Educational Science (Pedagogy) as a framework for this, similarities and differences of the term in both fields are mentioned. The text includes some selected argumentations of leading andragogists in the Czech Republic. The aim of the contribution is to define normative education more solidly as normative educational objectives have not been focused on sufficiently. Intrinsic conditions of education as an important determinant of educational process are used to frame the leading idea of the text. The postulate is that Andragogy is not only a modern science dealing with ?adult learning? or ?adult cognitive education? but in some fields of andragogic activity and instrumentality we can speak about ?normative education?, too. Andragogic intentional educational objectives can, in some cases, be normative and influence the value system, attitudes and habits of individuals.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-pedagogium
ISSN
1213-7499
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
92-103
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—